גם מניות הביטוח נצבעו אדום - איזו חברה ירדה יותר מכולן ?

עליית הריבית הצפויה בישראל ובעולם תיטיב עם חברות הביטוח המסורתיות

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
אימיג` dreamstimeאימיג` dreamstime

קרן מרדכי 19/05/2022

למרות התוצאות הטובות של חברות הביטוח המסורתיות ב-2021 וברבעון הראשון של השנה, המשקיעים בבורסה צבעו לאחרונה גם את מניותיהן בצבע האדום האופייני לשווקים בשבוע האחרון.

מדד מניות ת"א ביטוח

על פי הנתונים המתפרסמים, מתחילת מאי ירד המדד ב-10.87% מתחילת השנה – 4.41% (נכון ל-18 במאי 2022). בתחילת מאי היה שווי השוק הכולל של המדד כ-38 מיליארד שקל, ב-18 במאי הוא ירד לכ-34.5 מיליארד שקל.

משקלן של החברות המסורתיות במדד הוא למעלה מ-90% - הראל, הפניקס וכלל עסקי ביטוח מהוות כל אחת כ-20% מהמדד. מגדל כ-17%, מנורה מבטחים כ-14% ואיילון כ-1%. השאר הן חברות ישירות ודיגיטליות – איידיאיי ביטוח כ-6%, ווישור גלובלטק כ-0.5% וליברה כ-0.8%.


צניחה במניית ליברה, אבל החברה לא מודאגת

הירידות של החברות המזוהות עם טכנולוגיה הן בולטות הרבה יותר כשליברה ירדה יותר מכולן. החברה שבשליטת אתי אלישוב (44.23% בהון והצבעה) הונפקה ב-20 ביוני 2021 לפי שווי של 450 מיליון ₪. שווי השוק של החברה אתמול – 18 במאי – היה כ-195 מיליון ₪ בלבד.


שאלנו בחברת ליברה מה ההסבר שלה לירידות הכי משמעותיות במניה שלה. מליברה חברה לביטוח נמסר:

 ״אנו בחברה לא מוטרדים כי אנו יודעים לאן פנינו מועדות. צריך לזכור שהרבעון האחרון הושפע לרעה ממגמות שונות בענף ביטוח הרכב כדוגמת גידול בשכיחות התביעות, עליה בחומרת התאונות, קושי בהשגת חלקי החילוף  ובגידול בשכיחות הגניבות, אבל בזכות הטכנולוגיה שלנו, ליברה הייתה מהראשונות שזיהו את המגמה והגיבה במהרה. ליברה ממשיכה לפעול לפי האסטרטגיה שלה ומתמקדת בחדשנות ובפיתוח פתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח, צמיחה מואצת ונערכת להשקת מוצרים שיהוו נדבך נוסף לרווחיות הצפויה שלנו בשנים הקרובות".

לא ברור מדוע נשחקו מניות החברות המסורתיות, אולי בשל המשקל הרב של ההשקעות שלהן בשוק ההון.

יש לציין, כי עליית הריבית הצפוי במשק ושל הבנקים המרכזיים בעולם, ישפיעו לטובה על החברות המסורתיות שעוסקות גם בביטוחי חיסכון, חיים ופנסיה; כאשר הריבית עולה - הכסף שווה פחות בעתיד, ולכן חברות הביטוח יכולות להפריש פחות לטובת התחייבויות עתידיות על החזרי תביעות לציבור לקוחותיהן, ובמילים אחרות - להרוויח יותר.