דיווח מיידי - האינפלציה בשיא מאז 1982 השווקים בארה"ב ב"הולד" - בישראל שיא כל הזמנים

האינפלציה בארצות הברית לא מראה סימן להתקררות. בדצמבר עלה מדד המחירים לצרכן ב-7% על בסיס שנתי, לאחר 6.8% שנרשמו בנובמבר. הנתון, בהתאם לציפיות האנליסטים, הוא הגבוה ביותר מאז יוני 1982. למרות הנתונים מדדי הבורסה המובילים בארה"ב עולים בכ 0.25%+ וזאת לאחר שאמש....

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
Inflation Money Maciek905 DreamstimeInflation Money Maciek905 Dreamstime

שנהב גולדברג 12/01/2022

האינפלציה בארצות הברית לא מראה סימן להתקררות. בדצמבר עלה מדד המחירים לצרכן ב-7% על בסיס שנתי, לאחר 6.8% שנרשמו בנובמבר. הנתון, בהתאם לציפיות האנליסטים, הוא הגבוה ביותר מאז יוני 1982. על בסיס חודשי, יוקר המחיה גדל ב-0.5%, האטה לעומת 0.8% בחודש הקודם, אך מעבר לצפוי . 

למרות הנתונים מדדי הבורסה המובילים בארה"ב עולים בכ 0.25%+ וזאת לאחר שאמש הרגיע הנגיד האמריקאי את המשקיעים.

כמו כן מדד 'הליבה', זה המותאם לפי מגמת מוצרי המזון והאנרגיה.עלה ב 5.5% על בסיס שנתי, עלייה חזקה לעומת  4.9% בנובמבר וקצת מעל לקונצנזוס בשוק. זוהי הרמה הגבוהה ביותר מאז פברואר 1991. על בסיס חודשי הגידול הוא 0.6%, לעומת  0.5% בנובמבר. 

מגמת יוקר המחיה ממשיכה אפוא להכביד על כיסם של האמריקאים. אבל מעל לכל זה מחזק את אלו בתוך הפדרל ריזרב המאמינים שהגיע הזמן להפוך את המדיניות המוניטרית ולהתחיל להעלות את הריבית. עמדה שהתחזקה גם בעקבות המספרים האחרונים שרשם שוק העבודה, כאשר שיעור האבטלה יורד ל-3.9%, בשפל מזה 22 חודשים, מה שמעיד כי הקטר האמריקאי קרוב כעת לרמת התעסוקה המרבית.

שוק הכסף מעריך כעת אפשרות של התאמה ראשונה של שיעורי הייחוס הפדרליים כבר במרץ ב-85%, לעלייה כוללת של עלות הכסף ב 0.75% עד סוף 2022. עם זאת, כלכלנים מאמינים שהאינפלציה הגיעה לפסגה שלה כאשר נראה את השיא בדצמבר או לכל היותר נגיע אליו ברבעון הראשון של השנה. צווארי בקבוק באספקה ​​מראים סימני שיפור, אם כי התפשטות גרסת האומיקרון של נגיף הקורונה משאיר את הכלכלנים באי וודאות. 


הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, רונן מנחם מסר לפאנדר הבוקר כי "לאחר תהליך מהיר של הקשחת עמדות והצבת האינפלציה המזנק בראש סדר היום, היו אתמול בדברי יו"ר הפד פאוול לוועדת הסנט מספר ניואנסים ש"עצרו את הסחף" ועודדו את השווקים. אמנם, פאוול חזר על נושא הדאגה מעליית האינפלציה ואמר כי ישתמש בכלים העומדים לרשותו, אפילו בצורה אגרסיבית אם יהיה צורך, כדי למנוע השתרשות של לחצי המחירים. אולם, מספר דברים הרגיעו בכל זאת במשהו את המשקיעים:
פאוול לא פירט לגבי עיתוי, או תוואי, העלאות הריבית, או צמצום המאזן שלו (האג"ח שהוא מחזיק). לגבי צמצום המאזן, פאוול אף אמר שהדבר לא יקרה בתקופה הקרובה. למעשה, פאוול לא התחייב לגבי נושא מכירת הנכסים לכאן או לכאן." והוסיף כי "לדעתי, בכל זאת לא ניתן להתעלם מהשלכות אפשריות של האומיקרון לנוכח נתוני התחלואה בארה"ב ופאוול ודאי ער לכך."


לעומת הנתונים המגיעים מארה"ב המסחר בישראל סגר יום שני של עליות חדות. לאחר העליות של 1.9% במדדים המובילים אתמול היום עלו המדדים קצת מעל 1.5% בשיא כל הזמנים למדדים המובילים. לקרנות בולטות מתחילת השנה שפרסמנו היום לחצו כאן.

מדדים

ת"א-125

 



ת"א-SME60

 


ת"א All-Share

 

ססס