לקראת סכסוך עבודה בכלל ביטוח ?

יו"ר ועד עובדי כלל: בזמן שהחברה מרוויחה מיליארדי שקלים – מבקשים להטיל גזירות ופיטורים על העובדים

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
רוני רז, יו״ר ועד עובדי כלל ביטוח, באדיבות רוני רזרוני רז, יו״ר ועד עובדי כלל ביטוח, באדיבות רוני רז

קרן מרדכי 20/01/2022

ועד עובדי כלל החליט על הפסקת המו"מ עם הנהלת החברה ומתריע הבוקר בפני לקראת סכסוך עבודה. בשבועות האחרונים מנהל ועד עובדי כלל מנהל מו"מ עם ההנהלה במטרה להגיע להסכם קיבוצי חדש. 

מוועד העובדים נמסר, כי בישיבת משא ומתן האחרונה הוצגה בפני ועד העובדים רשימת דרישות של ההנהלה כלפי העובדים ובהן: ביטול יום המחלה הראשון,  סירוב לחלק בונוסים לפי רווחי החברה בשנת שיא, פיטורי עובדים במקביל לגיוס מנהלים נוספים, ביטול משכורת 13 וביטול עבודה מהבית.

יו"ר ועד עובדי כלל רוני רז: "לא ניתן להנהלת כלל להטיל גזירות על העובדים. חברה אשר הרוויחה בזכות עובדיה למעלה ממיליארד שקל בשנה האחרונה החליטה להעניש את העובדים על הצלחותיהם ולהפיל עלינו תכנית גזירות. בזכות העבודה הקשה שלנו החברה הגיעה לרווחי שיא, ובזמן שמנהליה הבכירים מקבלים בונוסים במיליונים ומשכורות עתק - מחלקים לעובדים פירורים ומאיימים עלינו בפיטורים -  זה לא יקרה. כפי שהוכחנו זאת בעבר, אם נדרש נדע גם להיאבק וגם לנצח. החלטנו להפסיק את המשא ומתן באופן מיידי ובימים הקרובים נחליט על סכסוך עבודה בכל החברה".

מנכ"ל כלל ביטוח יורם נוה שלח בתגובה איגרת לעובדים ובה כתב: "הבוקר, פרסם ועד עובדי החברה מכתב חריף, בנוגע למשא ומתן המתקיים בימים אלה, לחידוש ההסכם הקיבוצי. לא נגיב כאן למשפטים שנכתבו, רק חשוב לי להדגיש, כי ההנהלה ואנוכי מחויבים לרווחתכם ועושים את כל שנדרש, כדי להגיע להסכמות במסגרתן תוכלו ליהנות ממענק מוגדל או נופש מיוחד, בגין שנת 2021.

חשוב לנו להביע את הערכתנו הרבה לעשייה הכל כך חשובה שלכם, בשנה של שיא בתוצאות החברה, ואנו נעשה זאת! 

בנוסף, מתקיים משא ומתן לשנים הבאות אשר צפויות להיות מאתגרות מאוד ומחייבות את כולנו לנהוג באחריות, עם זאת, בכוונתנו להגיע להסכמות במסגרתן, בשנים של תוצאות כספיות טובות, אתם העובדים, תקבלו הטבות משמעותיות מעבר להסכם הנוכחי. 

אני קורא לוועד החברה שלא להיגרר לפרסומים מסוג זה, ולהמשיך לסכם את הדברים בצורה מכובדת סביב שולחן הדיונים".