Together רוכשת מניות בחברת היוניקורן קלרנה - ומאפשרת לציבור להשקיע - היום וובינר לגולשי FUNDER

חברת Together השקעות הודיעה על רכישת מניות בשוק המשני, באחת מחברות היוניקורן הגדולות ביותר בעולם – Klarna – כעת היא מציעה אותן למשקיעים בסכומים של החל מ-30 אלף דולר בלבד. על פי פרסומים, צפויה להיות מונפקת עד סוף 2022

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
מימין רוח שוקי כהן שרת, לירן פלג ואלעד שמש מייסדי Together צילום: מאי ביסטוקמימין רוח שוקי כהן שרת, לירן פלג ואלעד שמש מייסדי Together צילום: מאי ביסטוק

עידו אסיאג 19/05/2022

על פי אתר Statista, אחד האתרים המובילים לסקירה חברות, חברת Klarna השוודית היא אחת מחברות היוניקורן הגדולות ביותר בעולם1. Klarna הצליחה לעשות מהפכה בדרך שבה קונים אונליין והיא מאפשרת רכישות מיידיות תמורת תשלום מאוחר יותר (Buy Now Pay Later) ל-145 הלקוחות הפעילים שלה ברחבי העולם. 

המודל שפיתחה החברה הצליח לענות על צורך של כל מותג שמחזיק חנות אונליין; לקוחות היו נוטשים את הרכישה לפני התשלום בגלל בעיות במנגנון התשלומים והסיבוך והמחויבות שהוא מייצר אצל הלקוח. אחוזים רבים של משתמשים היו נוטשים את הרכישה לפני התשלום, מכחישים עסקאות או שוכחים מהן והמותגים היו מפסידים הון. 

קלרנה הפכה את תהליך התשלומים לפשוט וחסר דאגות – הרוכשים יכולים לרכוש בכ-400 אלף מותגים ובתי עסק כמו H&M, Sephora, Rue21, Macy’s, Adidas ועוד, מבלי להכניס את פרטי האשראי שלהם ומבלי לשלם באופן מיידי, אלא רק לאחר שקיבלו את מוצר והחליטו לשמור אותו. כמו כן, החברה מאפשרת חלוקה לתשלומים ללא ריבית – אלמנט שמגדיל את כוח הקנייה של הלקוחות.

Together רכשה מניות בשוק המשני

"קלרנה הביאה בשורה משמעותית לשוק שנמצא בנסיקה. המודל שלה מאפשר רכישה בלחיצת כפתור ומבלי לדאוג לכסף", אומר רו"ח שוקי כהן שרת, יו"ר Together השקעות, שהחליטה לרכוש מניות של קלרנה בשוק המשני, דרך עובדים לשעבר או בעלי מניות אחרים בחברה. "החברה צומחת בכל שנה בקצב גבוה והופכה להיות בחירה קלה וכדאית ללקוחות בשוק הקניות אונליין.

"אך למרות הפוטנציאל המשמעותי של Klarna, היא עדיין חברה פרטית והאפשרות להצטרף אליה, כבעל מניות כמעט לא אפשרי עבור משקיעים פרטיים", אומר רו"ח כהן שרת. 

"כאן בדיוק מגיע הפתרון שלנו. באמצעות קרן ייעודית שהקמנו, אשר רוכשת מניות של Klarna מבעלי מניות קיימים של החברה (רכישת סקנדרי בשוק המשני) – ניתן להפוך לשותפים באחת החברות הפרטיות החזקות ביותר בעולם – גם בסכומי השקעה נמוכים של החל מ-30 אלף דולר. אנחנו מאמינים של-Klarna יש את המרכיבים הנדרשים להצלחה ולכן בחרנו בה עבור המשקיעים שלנו".

קרנות ענק כבר נכנסו להשקעה בחברה

בשלב זה החברה פעילה ב-45 מדינות בעולם, יש לה יותר מ-5,000 עובדים ו-2 מיליון עסקאות שנעשות דרכה מדי יום. המודל העסקי שלה מבוסס ברובו על עמלות שהיא גובה מבתי העסק – וזה מה שהופך אותה לאחת האפליקציות החזקות בעולם בקרב דור ה-Z והמילניאלס, צעירים מגיל 20 ועד גיל 35 – שמהווים 70% מכוח הקנייה העולמי שלה. 

החברה נהנית מהשקעות מגופים משמעותיים כמו: Sequoia Capital, Silver Lake, BlackRock וביוני 2021 פורסם כי היא גייסה סכום עתק, בהובלת קרן ההשקעות של תאגיד הענק היפני SoftBank 

בנוסף, בכתבה שפורסמה ב- investmentu.com באפריל 2022 2, ישנה סבירות גבוהה שהיא תונפק עד סוף 2022 – רכישת המניות לפני ההנפקה, תאפשר ליהנות מהפוטנציאל העצום שלה להמשיך ולגדול.

ביום חמישי, 19.5.22 ייערך וובינר בנושא אפשרות ההשקעה בחברת Klarna ובהשתתפות ד"ר לירז מרגלית.