סוכן הביטוח בתחום הבריאות – שירות אמיתי לציבור

החוק שמקדמת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מייצר מקצוע חדש בקרב סוכני הביטוח – סוכן ביטוח בתחום הבריאות. מטרתה של הרשות להפוך את ענף ביטוח הבריאות ומוצריו השונים לייחודי, למקצוע שמחייב התמחות והתמקצעות

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
עקיבא קלימן, קרדיט: רמי זרנגרעקיבא קלימן, קרדיט: רמי זרנגר

עקיבא קלימן 23/05/2022

החוק שמקדמת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מייצר מקצוע חדש בקרב סוכני הביטוח – סוכן ביטוח בתחום הבריאות. מטרתה של הרשות להפוך את ענף ביטוח הבריאות ומוצריו השונים לייחודי, למקצוע שמחייב התמחות והתמקצעות. 

כאשר מתבוננים על איכות הטיפול הרפואי בישראל, מגיעים למסקנה שהוא מהטובים בעולם. אנשי הצוות הרפואי קמים בכל בוקר ומצליחים לסייע ולטפל באנשים, בין היתר באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. בזמן מגפת הקורונה כולנו מחאנו כף להתגייסותם של הרופאים ובכלל של מערכת הבריאות להתייצב בקו החזית ולטפל בחולי הקורונה תוך לקיחת סיכון אישי גבוה. 

עם זאת, כאשר למישהו מאיתנו יש בעיה רפואית משלו, מערכות הרפואה הציבורית מתגלות כמסובכות, קשות ואיטיות. כמעט כל מי שנזקק לשירותי בריאות ציבוריים נתקל בקושי לקבל מענה מהיר ויעיל. למשל, אדם שהתגלה לו גידול סרטני והוא מודאג ומוטרד בצדק, מתאכזב כאשר אינו מקבל את הטיפול שהוא מצפה לו. מדוע? כיוון שמערכת הבריאות הציבורית מציעה לו טיפול במרחק גדול ממקום מגוריו ותורים שלהם זמני המתנה של שבועות ואף חודשים. לכן, אין זה מפתיע שחולים מתלוננים על מערכת הבריאות הציבורית ובאותה נשימה מצטערים על כך שאין להם ביטוח פרטי מתאים. 

תזכיר החוק החדש של רשות שוק ההון מקבע את הצורך של הציבור בביטוח פרטי, בנוסף לשירותי הבריאות הציבוריים. המהלך שמובילה הרשות,  צפוי לסייע לאותם חולים ולמבוטחים רבים לחדד את הצרכים האישיים שלהם. כך ירכשו מוצרי ביטוח בריאות שיתאימו להם באופן ממוקד. 

כאשר אנו ניגשים להחליט על תכנית הביטוח שמתאימה לנו, אנו עלולים להתבלבל מההיצע ומהתוכן שמצריך רמת ידע ומקצועיות. במידה ואנו ניגשים לסוכן ביטוח שמתמחה בתחום הבריאות, עלינו להיות בטוחים שברשותו הכלים המקצועיים הראויים על מנת שיפעל במקצועיות. לכן נכון עשתה רשות שוק ההון כאשר יצרה את סוכן הביטוח בתחום הבריאות. 

גם היום סוכני ביטוח שעוסקים בתחום הבריאות מקצועיים ומספקים מענה אחראי למבוטחים. מי שעוסק היום בתחום ביטוח הבריאות יכול להמשיך לעסוק בו, אך ההסדרה מתבקשת עקב הידע המקצועי הנרחב הנדרש הדרוש לסוכנים שמצטרפים לתחום ומתחילים בפעילותם.

רישיון סוכן ביטוח בתחום הבריאות יחייב את הסוכנים החדשים המבקשים לעסוק בתחום להתמקצע, לעבור בחינה ייעודית ולקבל רישיון מרשות שוק ההון. אני צופה שיוקמו גופים שעוסקים ומתמחים רק בביטוח בריאות. במקביל, המהלך יביא לשיפור הנגישות של הציבור לביטוחי הבריאות ולהעלאת הידע והמודעות. ואולי, שדרוג המודעות והידע של הציבור ביחס למוצרי הבריאות הנדרשים לו, יגרום להתייעלות ולשיפור השירות במערכות הבריאות שלנו. 

עקיבא קלימן הוא מנכ"ל תמורה פנסיה ופיננסים ויו"ר פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים בישראל.