האם עלינו להתמקד ביצירת תשואות או ביצירת הכנסה פסיבית מההשקעות שלנו?

מחקר הראה שלקוחות מעבירים את נכסי הליבה שלהם מאסטרטגיות פאסיביות לנכסים יוצרי הכנסה

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
דן דוברי, צילום: אפי יוספידן דוברי, צילום: אפי יוספי

דן דוברי 09/06/2022

מחקר פורץ דרך שפורסם ע"י ענקית ההשקעות Blackrock, חושף כי לקוחות מעבירים את נכסי הליבה שלהם מאסטרטגיות פאסיביות לנכסים אמיתיים שיוצרים הכנסה.

ענף הפנסיה השתנה באופן קיצוני בעשורים האחרונים. אנשים חיים הרבה יותר שנים. לכן, כספי הפנסיה צריכים להחזיק ליותר ויותר שנים. תוסיפו לכך את התנודתיות שחווה שוק ההון בזמן האחרון, ואת הספקות לגבי האיתנות והיציבות הכלכלית של הביטוח הלאומי בטווח הרחוק, וזה לא מפתיע שאנשים רבים חשים חרדה לגבי כיצד יוכלו לחיות את שנות הזהב שלהם.

האם יש דרך ליצור תוכנית שתוכל לספק לכם הכנסה פנסיונית קבועה - באמצעות השקעות קיימות, הדומות לתוכנית פנסיה מסורתית? האם ניתן לספק הכנסה תזרימית מובטחת, שתמשך כל חייהם ושלא תושפע מגורמים לא צפויים או עליות וירידות של השווקים? התשובה היא כן. לטכניקת ההשקעה שמספקת מענה לכל הצרכים הללו, קוראים "השקעת הכנסה", או במילים אחרות "יצירת הכנסה פסיבית". 

טכניקה זו מאפשרת בניית תיק השקעות, שמעניק לכם הכנסה פסיבית שתוכלו לחיות ממנה. השקעות אלו כוללות, בין השאר, השקעות בנדל"ן, חוב, הון פרטי, מניות, קרנות נאמנות ואיגרות חוב.  במסגרת טכניקה זו, יש לבחון אילו סוגי נכסים יאפשרו לכם לעמוד באסטרטגיה וביעדי ההכנסה הפסיבית שלכם, תוך לקיחה בחשבון של סכנות ותרחישים פוטנציאליים, שיכולים להשפיע על תיק השקעות שלכם.

אילו השקעות קיימות ליצירת הכנסות פסיביות?

השקעה בבניית הכנסות פסיביות מתבצעת ע"י צבירת נכסים כמו נדל"ן, קרנות חוב, קרנות הון פרטי, מניות, קרנות נאמנות ואגרות חוב, במטרה שיניבו את ההכנסה השנתית הגבוהה ביותר האפשרית, תוך לקיחת הסיכון הנמוך ביותר האפשרי. רוב ההכנסה הזו משולמת למשקיעים, כדי שיוכלו להשתמש בה בחיי היומיום שלהם כדי לקנות מצרכים, לשלם חשבונות, לצאת לחופשות, לעזור לילדים ולחיות בביטחון כלכלי בלי דאגות כלכליות.

מטבע הדברים, השקעה בהכנסה - פופולרית בקרב אנשים שיצאו לפנסיה או מתקרבים לגיל הפרישה. כאשר בזמן האחרון, אנו רואים יותר ויותר תוכניות פנסיה מוגדרות שהולכות ועוברות מן העולם, וכשבעלי הפרשות פנסיוניות מוגדרות מופתעים מיתרות המשתנות בתוכנית הפנסיה שלהם, חלה התעניינות מחודשת בהשקעות הכנסה. ב-2020 למשל, סכום הכסף שהועבר לאסטרטגיות הכנסה פסיבית היה הגבוה ביותר אי פעם.

למרות שההשקעה למטרת יצירת הכנסה פסיבית פופולרית בקרב הגמלאים, היא לא רק לגמלאים. השקעת הכנסה יכולה להיות אסטרטגיה לכל משקיע שמחפש זרם הכנסה מהשקעותיו.

הגדרת הכנסה כיעד

כדי למצוא את ההכנסה החודשית שאסטרטגיית ההשקעה שלך צריכה להביא, עליכם לדעת מהו שיעור משיכת הכספים מההשקעה שלכם? כלומר כמה הכנסה אתם רוצים להוציא מההשקעות שלכם בכל שנה.

כלל האצבע בהשקעה בהכנסה הוא: שאם אתם רוצים שכספי ההשקעה לא ייגמרו, אל תוציאו יותר מ -5% מהיתרה שלכם מדי שנה לצורך הכנסה. בוול סטריט קוראים לשיטה זו: כלל 5%.

במילים אחרות, אם הצלחתם לחסוך 3.5 מיליון דולר, אתם אמורים להיות מסוגלים לבצע משיכות חודשיות של עד 15,000 דולר מבלי שייגמר לכם הכסף.

בצורה כזאת, במידה ולא תחווו אירוע בריאותי משמעותי, הכספים שחסכתם אמורים להיות מסוגלים לענות על כל הצרכים הבסייסים שלכם.

השקעות מפתח לתיק השקעות ההכנסה שלך

כאשר אתה בונה את תיק ההכנסות שלך, יהיו לך ארבע "דליים" עיקריים של השקעות אפשריות:

נדל"ן: אתה יכול להחזיק נכסים להשכרה באופן ישיר או להשקיע באמצעות קרנות נדל"ן או נאמנויות (REITs). לתחום המקרקעין יש כללי מס משלו, ויש אנשים שנוח להם יותר להשקיע בנדל"ן, מכיוון שהוא מציע הגנה מסוימת מפני אינפלציה גבוהה, כמו זו שאנו עדים לה  במקומות רבים בעולם בימים אלה.

חוב פרטי: מאז המשבר הפיננסי העולמי, החוב הפרטי זכה לתשומת לב וצמיחה גבוהה מסיבות שונות. אלה כללו את סביבת הריבית הנמוכה המתמשכת, הערכות שווי הון גבוהות, הטבות הגיוון ופוטנציאל התשואה הגבוה יותר, מאשר זה שמציע החוב הפרטי. השקעות בחובות פרטיים מתאימות יותר למשקיעים עם אופקי השקעה לטווח ארוך וסובלנות סיכון גבוהה יותר.

השקעות בשוק ההון:

מניות שמשלמות דיבידנד: כוללות מניות רגילות ומניות מועדפות. חברות המשלמות דיבידנדים משלמות חלק מהרווח השנתי לבעלי המניות בהתבסס על מספר המניות שבבעלותם.

איגרות חוב: קיימות אופציות רבות להחזקת אג"ח: אתם יכולים להחזיק באגרות חוב ממשלתיות, אגרות חוב סוכנויות, אגרות חוב עירוניות ועוד.

האם אנו יכולים להרוויח מהשקעה פסיבית כמו מעבודה במשרה מלאה?

אפשר להרוויח מספיק מההשקעות שלכם כדי לכסות את יוקר המחיה בו אתם חיים, אבל זה לא קורה בין לילה. זה דורש שנים של השקעה עם הרבה משמעת וסבלנות, על מנת לאפשר לעושר שלכם לצמוח. אל תשכחו שברגע שיש לכם מספיק הכנסה מהשקעות כדי להרוויח שכר מלא בתשואות שנתיות, עליכם להיזהר לא למשוך יותר ממה שההשקעות שלך מכניסות מדי שנה.

הכותב הוא מייסד משותף של בית ההשקעות GlobalNet. אין לראות בנאמר ייעוץ השקעות