סקר - סוכני הביטוח נוהרים לתחום הפיננסי - את מי הם מעדיפים ?

איזה גופים נמצאים במקום הראשון בשביעות הרצון של הסוכנים?

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
יורם נוה, יאיר לפידות, אילן רביב, גלעד אלטשולר, אורי קרןיורם נוה, יאיר לפידות, אילן רביב, גלעד אלטשולר, אורי קרן

אדם כהן 19/06/2022

סקר שביעות רצון סוכני הביטוח בענף הפיננסים לשנת 2022 הוצג היום בכנס הפיננסים ה-8 של לשכת סוכני הביטוח שנערך ב-Expo ת"א, הציג  עלייה משמעותית בכמות סוכני הביטוח שעובדים בתחום הפיננסיים.

על פי תוצאות הסקר, חברת השנה של סוכני הביטוח בתחום הגמל וההשתלמות היא מור גמל ופנסיה בע"מ  | חברת השנה בשוק האלטרנטיבי היא חברת BTB.

הסקר חושף ירידה דרמטית בהיקף סוכני הביטוח שעובדים עם אלטשולר שחם. בעוד בסקר שנערך ב-2019 40% מהסוכנים שהשתתפו בו הצהירו כי עבדו עם אלטשולר שחם, בסקר הנוכחי (2022) רק 20% הצהירו שהם עובדים עם החברה – ירידה של 50% ב-3 שנים.

לאן הסוכנים עברו? בסקר נרשם גידול של 20% בסוכנים שעובדים עם כלל וגידול של 100% במספר הסוכנים שעובדים עם הפניקס. עם זאת הכוכבת העולה בקרב סוכני הביטוח היא ללא ספק מור השקעות עם 25% מהמשיבים שהצהירו כי הם עובדים עם החברה (שנוסדה ב-2019 ולא הופיעה בסקר הקודם). 

סו"ב דידי פרידלנדר, יו"ר ועדת הפיננסיים בלשכת סוכני הביטוח שהציג את תוצאות הסקר בכנס אמר: "אם מסתכלים על 3 החברות במובילות התשואות ב-3 השנים האחרונות אלו הן בדיוק החברות שהגיעו לשלושת המקומות הראשונים בסקר שביעות הרצון של הסוכנים. מדובר בהוכחה נוספת, למי שהיה זקוק לכך, שהאמון של הציבור הרחב נמצא בצדק עם סוכני הביטוח שלו הדואגים אך ורק לו "

סקר שביעות רצון סוכני הביטוח בענף הפיננסים לשנת 2022 הוצג היום בכנס הפיננסים ה-8 של לשכת סוכני הביטוח שנערך ב-Expo ת"א, בראשותו של נשיא הלשכה סו"ב שלמה אייזיק, וחשף נתונים מפתיעים ביניהם עלייה משמעותית בכמות סוכני הביטוח שעובדים בתחום הפיננסיים. ב-2019 רק 35% מהסוכנים שהשיבו על הסקר עסקו בפיננסים, מתוכם רק 10% עסקו בהשקעות אלטרנטיביות, לעומת זאת, הסקר הנוכחי מראה נהירה של סוכני הביטוח לתחום הפיננסים עם 92% מהמשיבים על הסקר שהצהירו כי הם עוסקים כיום בפיננסים (גמל, השתלמות ופוליסות חיסכון), מתוכם 28% עוסקים בהשקעות אלטרנטיביות כגון נדל"ן, P2P ומשכנתא הפוכה.

הסקר, מטבעם של סקרים אלו, הכתיר גם מנצחים ואלו היו מור גמל ופנסיה  שהוכתרה כחברת השנה של סוכני הביטוח בתחום הגמל וההשתלמות, כשאחריה הסגנית כלל ובמקום השלישי חברת מגדל. כמו כן, מי שהוכתרה כחברת השנה בשוק האלטרנטיבי על פי סוכני הביטוח היא חברת BTB.מבין החברות הקטנות הייתה זו ילין לפידות שלקחה את המקום הראשון. 

כמובן שאיפה שמוכתרים מנצחים ישנם גם מפסידים והמפסידה הגדולה, על פי הסקר, הייתה ללא ספק חברת אלטשולר שחם שזכתה למקום האחרון בסקר שביעות הרצון, כולל בהיבט השירות בו מור השקעות, לשם השוואה, זכתה במקום הראשון. עם זאת, הנתון המעניין ביותר בנוגע לאלטשולר שחם היה דווקא אובדן האמון בה מצד סוכני הביטוח.




הסקר חושף ירידה דרמטית בהיקף סוכני הביטוח עובדים כיום עם אלטשולר שחם. בעוד בסקר שנערך ב-2019 40% מהסוכנים שהשתתפו בו הצהירו כי עבדו עם אלטשולר שחם, בסקר הנוכחי (2022) רק 20% הצהירו שהם עובדים עם החברה – ירידה של 50% ב-3 שנים.

לאן הסוכנים שעבדו בעבר עם אלטשולר שחם עברו? ובכן בסקר נרשם גידול של 20% בסוכנים שעובדים עם כלל וגידול של 100% במספר הסוכנים שעובדים עם הפניקס. עם זאת הכוכבת העולה בקרב סוכני הביטוח היא כאמור ללא ספק מור השקעות והדבר מתבטא גם ב-25% מהמשיבים שהצהירו כי הם עובדים כיום עם החברה (שנוסדה ב-2019 ולא הופיעה בסקר הקודם) 

סו"ב דידי פרידלנדר, יו"ר ועדת הפיננסיים בלשכת סוכני הביטוח שהציג את תוצאות הכנס אמר: "אם מסתכלים על 3 החברות מובילות התשואות ב-3 השנים האחרונות אלו הן בדיוק החברות שהגיעו לשלושת המקומות הראשונים בסקר שביעות הרצון של הסוכנים. מדובר בהוכחה נוספת, למי שהיה זקוק לכך, שהאמון של הציבור הרחב נמצא בצדק עם סוכני הביטוח שלו, ששומרים על האינטרס של הלקוח ומהווים המגדלור הפיננסי שלו"

עוד הוסיף פרידלנדר כי "אני שמח לראות את קהילת סוכני הביטוח לוקחת חלק יותר ויותר משמעותי בתחום הפיננסי, בו היא יכולה להשפיע על עתידם ורווחתם של לקוחותיה. אני גם רוצה לברך את ההחברות שהגיעו ראשונות בסקר ולעודד את אלו שסיימו אחרונות להמשיך בהליך השיפור שאני מאמין שהן נוקטות בו, למען רווחתו הפיננסית של כלל הציבור בישראל"

שרון אגוזי, סמנכלית במור גמל ופנסיה מסרה ״אנו מודים לסוכנות ולסוכנים על האמון והשותפות לאורך הדרך. אנו ממשיכים לפעול להענקת שירות איכותי, המתבסס על דיגיטציה ותפעול איכותיים, לצד השקעה בלתי מתפשרת בניהול השקעות איכותי ומחקר מעמיק, הן בתחום הגמל וההשתלמות, והן בעולמות הפנסיה. אנו מודים ל-FMR על התפעול היעיל, והכלים המתקדמים שמאפשרים לנו לעמוד בסטנדרט שירות גבוה״



דידי פרידלנדר, יו"ר ועדת הפיננסיים בלשכת סוכני הביטוח, צילום: גיא קרן