השווקים יורדים והביטקויין בשפל - האם מתקרבים לתחתית בביטקוין ? והיכן ההזדמנות?

התבוננות בהיסטוריית הקריפטו של OG יכולה לעזור לקבל הבנה האם הוא יצנח נמוך יותר מ-74% שהוא כבר התרסק משיאו, והיכן ההזדמנות כאן bitcoin

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
Image by Gerd Altmann from PixabayImage by Gerd Altmann from Pixabay

עמית י. 30/06/2022

זה כמעט בלתי אפשרי לסמן תחתית של שוק דובי, שלא לדבר על שוק דובי של ביטקוין. אבל התבוננות בהיסטוריית הקריפטו של OG יכולה  לעזור לקבל הבנה האם הוא עשוי לרדת נמוך יותר מ-74% שהוא כבר ירד מהשיא שלו, ויותר חשוב, מה לעשות הלאה 

מה זה בדיוק שוק ביטקוין דובי?

במדד מניות, שוק דובי מוגדר בדרך כלל כירידה של 20% מהשיא האחרון. אבל ההגדרה הזו כלל לא רלוונטית לביטקויין, או בעצם לא רלוונטית בכל הקשור לקריפטו - שכן ירידה של 20% אינה כה משמעותית. קריפטו הוא מאד תנודתי, אחרי הכל, ונכסים עם ערכי שוק קטנים יותר צריכים הרבה פחות לחץ מכירה כדי להוריד את המחיר ב-20%. לביטקוין יש כיום שווי שוק של כ-400 מיליארד דולר, המהווה טיפה בים בהשוואה לשווי השוק של 40 טריליון דולר של ה-S&P 500.

אז ננסה עכשיו לראות איך אפשר להגדיר שוק ביטקויין דובי לצורך הניתוח בכתבה זו: מגמת ירידה ממושכת במחיר שנמשכת לפחות שישה חודשים (שזה 26 שבועות) ומסתיימת כשהקריפטו יורד ביותר מ-60% מהמקום בו התחיל. היו שלושה כאלה בעשור האחרון, והגרף הבא מציג כל אחד מהם:

שווקי ביטקויין דובים קודמים בשנים 2014,2014,2020 מקור TradingView

השוק הדובי הראשון היה החמור ביותר מבין השלושה, עם ירידה של 87% במחיר הביטקוין שנמשכה 59 שבועות מנקודת השיא לתחתית. לאחר מכן הייתה תקופה של תנודתיות נמוכה, כאשר הביטקוין נסחר ברוגע בטווח מחירים צר במשך כ 40 שבועות, עד לעלייה הגדולה הבאה שלו שהגיעה לאחר מכן.

השוק הדובי השני היה די דומה: ירידה של 84% שנמשכה 52 שבועות. אבל במקרה הזה, לקח לביטקוין רק עוד 16 שבועות כדי לחזור לשביל הזהב ולעלות שוב. ובכל זאת, אפשר לראות שזו גם לא בדיוק הייתה התאוששות "בצורת V".

השוק הדובי השלישי לעומת זאת, היה קצר וחד, עם ירידה של 72% שנמשכה 37 שבועות בסך הכל. אך זה היה שונה: רוב הירידה התרחשה בחודש מרץ 2020 כאשר הפאניקה של הוירוס קוביד-19 זעזע את השווקים.

יחד עם זאת, עבור הביטקוין, ההפסדים היו קצרי מועד. משום שכזכור, ממשלות הגיבו למשבר המגיפה עם שיא של חבילות תמריצים שגרמו למשקיעים להיכנס חזרה לשווקים, ולא רק הביטקוין אלא גם נכסי סיכון אחרים התאוששו חזק.

השוק הדובי הנכחי ביחס לשווקים דוביים קודמים

הגרף שלהלן מראה מה עלה בגורלו של ביטקוין מאז שהגיע לשיא של 69,000 דולר בחודש נובמבר שנה שעברה. זה נגע בשפל של 17,700 דולר לפני כמה שבועות המהווה ירידה של כ 74% תוך 31 שבועות.

שוק הביטקויין הדובי הנכחי מנובמבר 2021 מקור TradingView

ואם הרמה הזו של 17,700 דולר הייתה התחתית, זה יהפוך את שוק הדובים הנוכחי למתון יותר משווקי הדובים הראשון והשני מבחינת ירידות מחירים, וקצר יותר משלושתם מבחינת הזמן שלוקח להגיע לשפל. אלא ש....לא בטוח שכבר ראינו את התחתית.

במילים אחרות, המחיר של הביטקוין יכול להמשיך לרדת. כלומר, הדברים גרועים, אבל הם עדיין עלולים להחמיר עוד יותר בסטנדרטים היסטוריים. אם שוק הדובים הנוכחי יתברר כגרוע כמו שוק הדובי הראשון של שנת 2014, למשל, ירידה של 87% תעמיד את מחיר הביטקוין בסביבות 9,000 דולר. ולביטקוין עדיין יהיו עוד 26 שבועות להגיע לשם. ואם יתברר שזה גרוע כמו השוק הדובי השני, הוא יכול להגיע לכ-11,000 דולר תוך 19 שבועות.

אז מה ההזדמנות כאן?

שוקי דובים יכולים להיראות כמו עננה כהה שמרחפת, אבל גם יכול להיות שיש כאן שתי נקודות כסף. 

ראשית, עם הירידה של 74%, כנראה שכבר ראינו את רוב הירידה של הביטקוין כלומר, אם יש איזה שהוא ערך לנתונים ההיסטוריים. ושנית, יש לזכור שאחרי שניים מתוך שלושת השווקים האחרונים, הביטקוין בילה במשך זמן ברמות נמוכות, אחד מהם ארך כ 40 שבועות בטווח מחירים נמוך יותר. 

אם המחזור הזה יחזור על עצמו, יתכן מאד שמזדמן לנו כאן יותר זמן להגיע לממוצע עלות דולר, במחירים אטרקטיביים פוטנציאליים. מבחינה היסטורית, זו הייתה אסטרטגיה מנצחת עם ביטקוין. אבל...רק אם אתה מאמין במטבע הקריפטו.

הנ"ל מהווה סקירה על שווקי דובים של הביטקויין וכולל רעיון השקעה אפשרי הנגזר מהניתוח הטכני המוצג. אין בכתוב כל המלצה לקניה/מכירה/החזקה של האג"ח המוזכר בכתבה. ככלל, תמיד עליכם לעשות מחקר מעמיק באופן עצמאי כדי לקבל החלטות מושכלות ומבוססות.