פסטרנק שהם גמישה - הקרן בעלת החשיפה הגבוה למנית ברקת - שהתקשרה עם כלל ביטוח ופיננסים בהסכם הלוואה נוסף

התקדמות במימון החוץ בנקאי הגדול ביותר לפרויקט מגורים בישראל - ברקת התקשרה עם כלל ביטוח ופיננסים בהסכם הלוואה נוסף בסכום כולל של כ-280 מיליון שקל לטובת מימון ליווי פרויקט כיכר המדינה

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
עדי גזית ברקת, צילום: גדי סיירהעדי גזית ברקת, צילום: גדי סיירה

מורן שקד 29/07/2022

סך כל ההלוואה של כלל ביטוח ופיננסים לטובת הפרויקט מסתכמת כעת בלמעלה ממיליארד שקל

לאחרונה דווח כי החברה התקשרה עם כלל ביטוח ופיננסים ומגדל לקבלת הלוואה בסך של כ-1.7 מיליארד שקל.

האשראי של ברקת לפרויקט היוקרתי עומד על מעל 2 מיליארד שקל.

עדי גזית, מנכ"ל ברקת: "העמדת האשראי היא צעד משמעותי לברקת, המשלים את המימון לפרויקט המגורים המורכב והיוקרתי, המוערך בתקציב של כ-4.3 מיליארד שקל. זהו פרויקט מרכזי עבור החברה ואנו שמחים על הבעת האמון המשמעותי של כלל ביטוח, גוף מוסדי מוביל בישראל המעמיד אשראי משמעותי נוסף לפרויקט זה. מדובר בפרויקט מורכב ואדיר ממדים ובמקביל להוצאתו לפועל אנו נפעל להרחבת והאצת פעילות החברה, במימון מגוון בפרויקטים ברחבי הארץ והגדלת תיק האשראי של ברקת הן לקבוצות בעלי קרקע, ליווי יזמים, הלוואות גישור ומזנין."


יוסי דורי, משנה מנכ״ל ומנהל, צילום: סיון פרג׳

יוסי דורי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים ציין: "ענף הליווי בניה למגורים הינו ענף עם ביקושים יציבים ופוטנציאל צמיחה גבוה, ועל כן מהווה יעד עבורנו להגדלת נפח העסקאות בישראל ובעולם, כדי לייצר לעמיתנו תשואות עודפות על השוק הסחיר. פרויקט כיכר המדינה הוא פרויקט חדשני שלקח עשרות שנים להכשיר את הקרקעות לבנייה עליהן, ואנחנו שמחים להיות שותפים של ברקת באחד מהפרויקטים המשמעותיים מבחינת היקף ההשקעה שנעשו בישראל". 

חברת ברקת, בניהולו של עדי גזית, מהחברות המובילות במתן אשראי בענף הנדל"ן, דיווחה היום על אבן דרך נוספת בקידום פרויקט הענק בכיכר המדינה. ברקת שצפויה להעמיד את המימון לפרויקט כיכר המדינה מעדכנת כי כחלק ממקורותיה החברה התקשרה עם כלל ביטוח בהסכם לקבלת הלוואה נוספת לטובת מימון הפרויקט בסכום כולל של כ- 280 מיליון שקל. בחודש מאי האחרון עדכנה החברה כי תקבל הלוואה בסך של עד כ-1.7 מיליארד שקל מחברות הביטוח, מגדל וכלל, לטובת מימון הפרויקט. 

הוראות הסכם ההלוואה החדשה דומות, בעיקרן, להוראות הסכם ההלוואה הראשון, לרבות הבטוחות שתעמיד ברקת מימון במסגרתו ומועדי הפירעון. שיעורי הריבית האפקטיבית שישולמו על ידי ברקת לכלל ביטוח אינם שונים באופן מהותי משיעורי הריבית האפקטיבית לפי מרבית הסכמי ההלוואה של החברה מול גופים מוסדיים. הסכם ההלוואה הנוסף כולל זכות סירוב לחברת כלל ביטוח להגדיל את סכום ההלוואה ב- 25 מיליון ש"ח, אם ברקת תבחר שלא להעמידם ממקורותיה. ברקת תהיה רשאית לבצע פירעון מוקדם של כל ההלוואה, בתנאים שנקבעו בהסכם ההלוואה.

במסגרת הפרויקט הייחודי והיוקרתי בכיכר המדינה, יוקמו 3 מגדלי ספירלה זכוכית שיכללו כ- 450 דירות, כל בנין ימנה כ- 40 קומות מעל חניון תת קרקעי לשימוש אישי (906 מקומות חניה), וחניון ציבורי בבעלות פרטית (720 מקומות חניה), פארק ושצ"פ, לרבות אגם מלאכותי, בשטח של כ- 50 דונם. הפרויקט יבנה ב"ככר המדינה", רח' ה' באייר, תל אביב- יפו בשטח של 77.7 דונם. אדריכל הפרויקט הוא משרד אדריכלות אסקי מור סיון. 

עוד עדכנה ברקת בחודשים האחרונים כי היא מצויה בתהליך של חתימות על הסכם מימון עם כ-240 בעלי זכויות בכיכר המדינה בת"א להעמדת מסגרות אשראי לטובת הקמת הפרויקט, כאשר סך האשראי שיועמד על ידי ברקת לפי הסכם המימון עומד על מעל 2 מיליארד שקל. הפרויקט סיים את שלב החפירה והדיפון, וכלל העבודות צפויות להימשך כ-5 שנים.

לגרף ברקת לחצו כאן

26 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 8.26 מיליון בברקת
קרנות נאמנות שמחזיקות את ברקת. לרשימה המלאה