שלמה אליהו מנסה להיפטר מיפתח רון טל – ועד העובדים מבקש התערבות הממונה

בעקבות פרסומים על כינוס אסיפה כללית של מגדל בה יבקש שלמה אליהו להביא לפיטוריו של יפתח רון טל

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
שלמה אליהו, צילום: סיון פרג׳שלמה אליהו, צילום: סיון פרג׳

קרן מרדכי 27/07/2022

בעקבות פרסומים על כינוס אסיפה כללית של מגדל בה יבקש שלמה אליהו להביא לפיטוריו של יפתח רון טל, יו"ר מגדל ביטוח, פנה ועד עובדי מגדל לד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון בדרישה להתערב בנעשה בחברה.

בהודעת מייל שנשלחה לעובדי מגדל, כותב מודי גת, יו"ר ועד העובדים של החברה: "לפי הפרסומים, הפעם מבקש בעל השליטה, שלמה אליהו, להדיח את יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח, יפתח רון טל. לא נשב בשקט. כבר שנים ארוכות שיש חוסר יציבות קיצוני בהנהלת מגדל, ואנחנו, העובדות והעובדים, מוצאים את עצמנו שוב ושוב ממתינים לגזירה החדשה על מנת להבין מול מי אנחנו מתמודדים, ומול מי עלינו לנהל את מערכת יחסי העבודה. בכל פעם מחדש מתעורר אותו חשש שמא השינויים בהנהלה יביאו לפגיעה במרקם העדין של מערכת יחסי העבודה, ויגיעו בסופו של יום לביטחון התעסוקתי שלנו ולכיס שלנו".

עוד כותב גת על פנייתו לממונה: "קראתי לו להתערב בדחיפות בנעשה בחברה. התקופה האחרונה בחברה היא מבחינתנו תקופה של יציבות ביחסי העבודה עם סביבה מאוזנת להתנהל בה, ואיננו מוצאים סיבה לטלטל שוב את הספינה. האינטרס של העובדים חייב לעבור לקדמת הבמה, וזו מבחינתנו המשימה שלנו בימים ובשבועות הקרובים, בטח נוכח המשא ומתן הקיבוצי שצפוי לנו בחודשים הקרובים לקראת חתימה על ההסכם הקיבוצי הבא".

להסיר קשיים שיקשו על קידום זכויות העובדים

עוד הוא הוסיף: "הבהרתי לד"ר ברקת שאם נאלץ אז נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לבלום כל חשש לפגיעה בעובדים, ועל מנת להסיר מהדרך קשיים לא צפויים, שיקשו על קידום שכרם וזכויותיהם של העובדים, אשר עלולים לצוץ בשל חילוף נוסף של יו"ר דירקטוריון או כל בעל תפקיד בכיר אחר בחברה. פנינו לא למאבק, אך יחד עם זאת יש זמנים שבהם עלינו להבהיר שלא ניתן ולא נאפשר פגיעה מיותרת באינטרס של העובדים, וגם לא איום מיותר עליו, ולשם כך נעשה את כל הדרוש".

יש לציין, כי רון טל מכהן בחברה כדירקטור רגיל מטעם אליהו; הכהונה שלו אמורה להתחדש באספה הכללית הקרובה (עוד לא נקבע מועד), ועל פי בכירים בחברה, אליהו יבקש שלא לחדש את מינויו. הם מציינים, כי בין השניים שורר מתח מאז הסכסוך המתוקשר ביניהם לפני שנה, כשרון טל טירפד את מינויו של רונן אגסי, מועמדו של אליהו, לתפקיד מנכ"ל מגדל ביטוח.

אליהו מכר מניות מגדל בהיקף של 163 מיליון ₪ לחברה אחרת בבעלותו

אתמול דיווחה חברת אליהו הנפקות, בעלת מניות במגדל אחזקות ביטוח בשיעור 64.28%  שהינה חברה בשליטת שלמה אליהו, כי חתמה על הסכם לפיו היא תמכור חלק ממניות החברה במגדל אחזקות ביטוח, תמורת 163 מיליון ₪ (כ-3% לפי השווי הנוכחי של החברה), לחברת פרויקט גן העיר בע"מ, שבבעלותו המלאה של אליהו. אליהו הנפקות מסרה, כי מכירת המניות נועדה לטובת פירעון אג"ח ב-18 בספטמבר 2022. העסקה תתבצע במזומן, מחוץ לבורסה, ב-1 בספטמבר 2022.