בתום 4 שנות קדנציה, ברקת הודיע על סיום תפקידו כראש רשות שוק ההון

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, הודיע לשר האוצר על רצונו לסיים את תפקידו בעוד כחודשיים, בתום 4 שנים לקדנציה | ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר - "למרות חילוקי הדעות אני מודה לו על המחויבות שהפגין לטובת אזרחי ישראל"

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
ד״ר משה ברקת, צילום: פאנדרד״ר משה ברקת, צילום: פאנדר

מורן שקד 02/08/2022

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת: "הייתה לי קדנציה אינטנסיבית ומשמעותית, במהלכה קידמנו רפורמות רבות לטובת ציבור החוסכים והמבוטחים, התמודדנו עם השלכות הקורונה בשוק ההון והביטוח, ופעלנו לחיזוק היציבות והממשל התאגידי בחברות הביטוח והגופים המוסדיים. אני מבקש להודות לשר האוצר, מר אביגדור ליברמן, ומנכ"ל משרד האוצר, מר רם בלינקוב, על התמיכה ברשות שוק ההון ופעילותה וקידום רפורמות שהטיבו עם החוסכים. נהנתי מיחסי עבודה פוריים עם שרי האוצר תחתם עבדתי ומשיתוף פעולה מועיל מצד חבריי להנהלת האוצר, חבריי בבנק ישראל, והרגולטורים האחרים. הייתה לי זכות גדולה לכהן כ-16 שנים את הציבור הישראלי במסגרת עבודתי בבנק ישראל, ברשות ניירות ערך ובתפקידי הנוכחי ברשות שוק ההון. בכל מקום פגשתי אנשים שפעלו באמונה ומסירות למען הציבור בישראל. אני מודה לכולם ובפרט לעובדי רשות שוק ההון הנפלאים שהיו חבריי לדרך שהתוויתי לרשות חזקה, מקצועית ועצמאית הפועלת באחריות לטובת המשק והציבור הישראלי".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: ״אני מודה למשה על עבודתו המסורה והמקצועית למען שדרוג ופיתוח רשות שוק ההון ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו״.

איתי בןזאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך מסר היום: "רשות שוק ההון, הביטוחוהחיסכון, בהובלתו של משה ברקת, סייעה רבות בקידום שוק ההון הישראלי, בדגש עלהגדלת היצע ההשקעות מצד הגופים המוסדיים בשוק ההון הישראלי, הרחבת מוצרי ההשקעהלטובת החוסכים הישראלים, קידום התחרות והשקיפות לציבור והגדלת ההשקעות בכלכלההמקומית. אני רוצה להודות למשה על שיתוף הפעולה ההדוק ביננו ועל קיום שיח מקצועיופתוח שנעשה תמיד על בסיס ענייני, וזאת במטרה לשכלל ולחזק את שוק ההון, כמנועצמיחה אסטרטגי של הכלכלה הישראלית ולמען ציבור המשקיעים על כל גווניו."

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב: "משה מסיים ארבע שנים משמעותיות כיו״ר רשות שוק ההון ואני מודה לו על המחויבות שהפגין לטובת אזרחי ישראל, צמצום הבירוקרטיה ופישוט הליכים. הן יכולותיו הבין אישיות של משה והן מקצועיותו תרמו למיצוב רשות שוק ההון כגוף משמעותי בחיזוק המשק הישראלי. אני מאחל הצלחה למשה בהמשך דרכו ובטוח כי הרשות אותה חיזק בשנים האחרונות תמשיך עוד להתחזק ולהפגין את יכולותיה ועוצמתה בתרומה לאזרחי ישראל".

ליאור רוזנפלד
נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר ומי שעבד תקופה ארוכה מול ברקת מסר: "עבדתי מול משה בצמוד כשנתיים וחצי במהלכן גילתי מולי אדם דעתן, לעיתים עקשן, אבל לאורך כל ציר הזמן ידעתי שהוא פועל מתוך אמונה אמיתית שהוא עושה טוב לציבור. לא תמיד הסכמנו, היו לנו לא מעט מחלוקות מקצועיות, ואת חלקן אף העברנו להכרעת בית המשפט אך ההתנהלות מולו תמיד הייתה בכבוד הדדי ולראייה נשארנו ידידים טובים עד היום. אנחנו משוחחים לא מעט תוך שהוא לא מחמיץ אף פעם את ההזדמנות לשאול לשלומה של אימי. אני מאחל למשה הצלחה בכל אשר יבחר לעסוק ולממונה החדש שייבחר שלא יישכח את השחקן החשוב ביותר בשוק ההון והביטוח והוא סוכן הביטוח".