בלעדי - פרשת יונט קרדיט מחוללת דרמה בלשכת סוכני הביטוח - סוכנים דורשים להשעות את הנשיא

קבוצת סוכנים שכרה עו"ד ותפעל להשעיית שלמה אייזיק מתפקידו כנשיא הלשכה עד שינוקה מהחשדות החמורים נגדו כאחד מבעלי יונט קרדיט; בין היתר, הקבוצה תפנה למחוזי ולרשם העמותות

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
לשכת סוכני ביטוח בישראללשכת סוכני ביטוח בישראל

קרן מרדכי 07/08/2022

קבוצת סוכנים בכירים בלשכת סוכני הביטוח החלה לפעול להשעיית נשיא הלשכה שלמה אייזיק מתפקידו. לטענתם, החשדות נגדו בחברת יונט קרדיט, בעטיין שוחרר בתנאים מגבילים, אינם מאפשרים לו לתפקד בשיקול דעת כנשיא הלשכה ולהחליט החלטות שישפיעו על עתידה, והם גורמים נזק תדמיתי ללשכה.

הקבוצה מונה כבר כמה עשרות סוכנים חברי לשכה בראשות יוסי אנגלמן, שהיה נשיא הלשכה בפועל עד לכניסת אייזיק לתפקיד בפברואר האחרון, וחבר המועצה הארצית מקסים דרעי, שהיה בקדנציה הקודמת יו"ר המועצה. חברי הקבוצה בטוחים כי היא תגדל משמעותית בעוד סוכנים וסוכנות לאחר שדבר פעילותה יפורסם. 

פרשת יונט קרדיט

שלמה אייזיק, מבעלי השליטה ביונט קרדיט, נחקר בידי רשות ניירות ערך יחד עם בעלי השליטה הנוספים בחברה שי פנסו וצחי אזר, שהיה המנכ"ל ופוטר, וגם היו"ר שהתפטר משה כחלון, שר האוצר לשעבר. החקירה החלה בעקבות היעלמות כספים ביונט קרדיט שסכומם מגיע לעשרות מיליוני שקלים. אייזיק והאחרים שוחררו המחקירה בתנאים מגבילים הכוללים איסור יציאה מהארץ וערבות כספית גבוהה.

בבקשה לשחרור בתנאים מגבילים שהוגשה לבית המשפט נכתב כי "על פי החשד, מעורבים החשודים בגניבת כספים בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים מהחברה הציבורית, אשר הועברו לחברה הפרטית אשר אזר, אייזיק ופנסו הינם חלק מבעלי השליטה בה, ו/או לטובת שימושיו של אזר; עוד נכתב כי "על פי החשד פעלו המעורבים במרמה תוך הסתרת פעילותם מהחברה ומציבור המשקיעים וגרמו להצגת פרטים מטעים בדיווחי החברה, בין היתר בנוגע לנכסים שלכאורה נמצאים בבעלותה, ובנוגע לעסקאות מהותיות שביצעה החברה במסגרתן הוצאו כספים מהחברה הציבורית שלא כדין וללא האישורים הנדרשים. פעילות זאת נעשתה בין היתר תוך רישום כוזב במסמכי החברה וזיוף מסמכים". בנוסף הם נחקרו על שימוש במידע פנים, בפעולות רכישה ומכירה של מניות החברה.

"החשדות נגדו פוגעות בתדמית הלשכה ובשיקול הדעת שלו" 

קבוצת הסוכנים קיימה ישיבה משותפת ראשונה אתמול, בה השתתף גם עו"ד בן ציון ציטרין, שאת שירותיו היא שכרה. בשיחה עם עו"ד ציטרין הוא מסביר את הפעולות המתוכננות שלה:

"לאחר שהוגשה עתירה בידי חבר המועצה הארצית של הלשכה מקסים דרעי, לשעבר יו"ר המועצה, ובעקבות העובדה שהדיון נקבע לסוף אוגוסט, החליטה הקבוצה להגיש עתירה נוספת ביום ראשון לביה"ד של הלשכה".

לדבריו, בעתירה יבקשו הסוכנים להשעות את אייזיק מתפקידו ולמנות ממלא מקום עד שינוקה מהחשדות נגדו ביונט קרדיט: "יש נגדו חשדות פליליים חמורים, והוא לא יכול לקבל החלטות כספיות ולא לחתום על צ'קים, או ניהוליות, כמו מינוי מנכ"ל בימים אלה, או סגירת עיתון הלשכה, שקשורות בעתיד הלשכה ואלפי חבריה," טוען עו"ד ציטרין: "אם זה היה עסק פרטי, מילא, אבל זו עמותה ציבורית שמחייבת התנהלות נקיה לחלוטין. בנוסף, אייזיק גורם נזק תדמיתי ללשכה; נשיא הלשכה עובד מול הרגולטור ומול שרי ממשלה – מי לוקח אותו ברצינות בימים אלה כשחרב המשפט מעליו? מדובר במצב חסר תקדים, שלא היה כמותו בלשכת סוכני הביטוח; לא מדובר בנבצרות, ולכן אנחנו מבקשים שנשיא הלשכה ייצא לחופשה עד שינוקו החשדות נגדו".

עוד הוא מדגיש, כי "אם ביה"ד לא ישעה את אייזיק בעקבות העתירה, הקבוצה תפנה לבית המשפט המחוזי".

לבדוק מינויי מקורבים שביצע אייזיק בלשכה

"בנוסף," אומר עו"ד ציטרין, "נפנה לרשם העמותות ונדרוש התערבותו ולפתוח בחקירה ולמנות חוקר חיצוני מיוחד שיבדוק איך מתנהלת הלשכה בימים אלו; אלו החלטות ושיקול דעת בקבלתן מפעיל נשיא הלשכה והנזק שנגרם לה בעצם החשדות נגדו.

עוד נדרוש לבדוק את המינויים הבכירים של מקורבי אייזיק בלשכה, וזאת ללא מכרז ".

לצערנו לא קיבלנו תגובה של שלמה אייזיק לדברים  (למרות שביקשנו) למרות שהדברים נוגעים אליו אישית. לעומת זאת קיבלנו תגובה של הלשכה שמגבה אותו ומעידה יותר מכל על השליטה האבסולוטית שלו על כל הגורמים בלשכה.

להלן תגובת הלשכה :

"העתירה תמוהה ומיותרת, ומעידה על מי שעומד מאחוריה. דיון כזה צריך להתקיים במועצה הארצית של לשכת סוכני הביטוח, והוא אכן נכלל בסדר היום של הישיבה הקרובה. עתירה לבית הדין של הלשכה יכולה להיות מוגשת רק לאחר החלטת המועצה, לכן חשוב שהעותרים יכירו את הממשל התאגידי המתקיים בלשכה.

לשכת סוכני הביטוח, תחת הנשיא שלמה אייזיק, יודעת פריחה והתחדשות, לאחר שנים רבות שבהן מעמד סוכני הביטוח היה בשפל המדרגה, כתוצאה מאוזלת היד של אותם עסקנים ומחרחרי ריב שמבקשים להסיג אותה לאחור.
עוד לא חלפה שנה מאז נבחר ברוב עצום שלמה אייזיק לתפקיד נשיא הלשכה, וכבר הצטרפו אליה 460 חברים חדשים – גידול של 10 אחוזים במספר חברי הלשכה. תחת אייזיק הלשכה חוזרת להשפיע על סדר היום, משקמת את מעמד סוכני הביטוח, ופועלת אך ורק למען החברים שאותה היא מייצגת".