עתירה בהולה - להפסקת כהונתו של נשיא לשכת סוכני הביטוח - איך הגיב אייזיק ?

"אייזיק מזיק לתדמית הלשכה" עתירה בהולה חסרת תקדים של סוכנים בלשכה לביה"ד הארצי שלה להורות לאייזיק להתפטר או להשעות עצמו מתפקידו כנשיא הלשכה; זאת על רקע החשדות הפליליים נגדו בפרשת "יונט קרדיט" מטעמו של נשיא לשכת סוכני הביטוח, איש העסקים, שלמה אייזיק, נמסר: "״מדובר בעתירה הזויה, מופרכת ושקרית..."

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
שלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח קרדיט אנגל הפקותשלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח קרדיט אנגל הפקות

קרן מרדכי 09/08/2022

"הלב יוצא אל אייזיק. איש אינו רוצה להיות במקומו. איך בתוך זמן קצר נפל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. זהו שבר אישי, תדמיתי, עסקי וכלכלי נורא. והיה  ויורשע על פי ולו חלק מהסעיפים שבהם הוא חשוד, הוא צפוי לבלות תקופה לא קצרה בכלא".

כך נכתב בעתירה המוגדרת "עתירה בהולה" שהוגשה היום לביה"ד של לשכת סוכני הביטוח. על הגשת העתירה המתוכננת חשפנו כאן ביום חמישי האחרון, והיא התעכבה עקב מבצע "עלות השחר".

את העתירה הגישו סו"ב יוסי אנגלמן, נשיא בפועל לשעבר, לשכת סוכני הביטוח בישראל, ואחרים ע"י בא כוחם עו"ד בן-ציון ציטרין. "לצידו של עותר 1 קבוצה של סוכנים פעילים, חברי לשכה, רובם ככולם מילאו תפקידים בכירים בלשכה, החרדים, כמו העותר, למצב הלשכה ותדמיתה בציבור ובענף לאור ההתרחשויות, כפי שיובהר בעתירה. העותרים שהצטרפו לעתירה עד כה (בכפוף לתשעה באב והמבצע בדרום): אודי אביטל, אשר סייפר, מוטי ניר, יצחק זילברשטיין ואורי צפריר. וזו רשימה חלקית," נכתב בעתירה.

העתירה הוגשה נגד:

סו"ב שלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל.

הוועד המנהל, לשכת סוכני הביטוח בישראל.

המועצה הארצית, לשכת סוכני הביטוח בישראל.

על פי כתב העתירה שהגיע לידי פאנדר:

"לבית הדין הנכבד מוגשת בקשה בהולה להתכנס בדחיפות מתוקף סמכותו לפי ס' 2.3 לתקנון בית הדין הארצי ולהורות כדלקמן:

להורות למשיב 1 לנקוט בצעד יזום על ידו להפסקת כהונתו באחת מהאפשרויות הבאות:

להתפטר מתפקידו; 2. להעביר סמכויותיו למ"מ ; 3. לצאת לחופשה עד לסיום טיפול הרשויות בעניינים הפליליים שבהם הוא מעורב (בשלב זה, במעמד חשוד);

לחלופין, להוציא תחת ידו החלטה המחייבת את משיב 1 להתפטר לאלתר מתפקידו;

לחלופי חלופין, עד לנקיטת צעד יזום  על ידי משיב 1, להוציא צו מחייב האוסר עליו לטפל בעניינים כספיים של הלשכה, במינויים בלשכה, בשינויים יזומים על ידו בלשכה ובייצוג הלשכה בפני הרגולטור וגורמים שלטוניים אחרים;

להורות למוסדות הנבחרים - הוועד המנהל והמועצה הארצית – להתכנס בהקדם ככל האפשר ולקיים דיון בשאלת המשך כהונתו של משיב 1 בתפקיד לאור מעורבותו בפלילים, כאשר מלוא המידע מוצג בפני החברים על ידי גורם מקצועי, ולקיים הצבעה בתום הדיונים;

להורות למשיב 1 להציג בפני בית הדין את הדו"ח המיוחד שהוזמן על ידי החברה הציבורית, שמשיב 1 הוא אחד מבעליה, ואשר מתאר את האירועים הדרמטיים נשוא עתירה זו; לחלופין, להורות למשיב 1 להציג הדו"ח המיוחד גם בפני הוועד המנהל והמועצה הארצית בישיבות שיקיימו בעניינו.

לצרף עתירה זו לעתירתו של סו"ב מקסים דרעי, חבר המועצה הארצית, שהוגשה בשבוע שעבר, לעניין דיון במועצה הארצית לעניין משיב 1 ולקיים הדיון בשתי העתירות יחדיו".

המליץ לסוכנים לרכוש אג"ח של יונט קרדיט וחלקם קנו

העותרים טוענים, כי אייזיק לא הסתיר מעולם את חלקו ופעילותו ביונט קרדיט בתקשורת ובענף, לדוגמא: נודע לעותרים, כי בחודש יוני 2021 בכנס רב משתתפים של מועדון ה-MDRT , כאשר הוא כבר מצוי בעיצומו של קמפיין הבחירות לנשיאות הלשכה, המליץ אייזיק לנוכחים לרכוש אגרות חוב של יונט הציבורית. עד כמה שידוע היו שנענו להצעתו".

ומה עשתה הלשכה על מוסדותיה? כמעט כלום. בעקבות האירועים הדרמטיים הוציאה סו"ב מיכל וינצר, מ"מ נשיא הלשכה הודעה לא מתוארכת לציבור החברים, שבמרכזה בירור העובדות מול אייזיק ועורכי דינו ובעקבותיו הודעת תמיכה בו: "הלשכה על כל אורגניה ובראשם הוועד המנהל מבקשת לחזק את ידיו של שלמה, אשר נבחר לייצג את ציבור סוכני הביטוח ועושה זאת נאמנה וללא הפסקה".

אלה הפנים של לשכת סוכני הביטוח ב-2022!

עד כמה שידוע לעותר וחבריו, לא נשמעו קולות אחרים מבין חברי הוועד המנהל שהעניק לאייזיק, החשוד בעבירתו חמורות היתר להמשיך למלא בכהונתו הציבורית ללא הגבלה, כאשר מלוא הסמכויות בידיו כמי שעומד בראש העמותה – החל מחתימה של שקים לספקים, עבור לקבלת החלטות בענייני כספים והשקעות, מינויים, התקשרויות, קבלת החלטות אסטרטגיות שישפיעו על מוסדות הלשכה ודרכי התנהלותה שנים רבות (בזכות הרוב האוטומטי שהוא נהנה ממנו).

הוועד המנהל השאיר בידי אייזיק גם את הסמכויות הרפרזנטטיביות שהוא נהנה מהם בתפקידו כנשיא ובראשם הקשר הרציף עם גורמים מחוץ ללשכה: הרגולטור (המפקח על הביטוח, יו"ר רשות ני"ע, מבקר המדינה, מנהל רשות המיסים, ויו"ר הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור) שרים ומנכ"לים ובכירים במשרדים הרלוונטיים: משפטים ואוצר; וועדות הכנסות; וחברות הביטוח.

מעתירה שהגיש סו"ב מקסים דרעי, חבר המועצה , לבית הדין, בשבוע שעבר, עולה, כי למרות פעילותו מאחורי הקלעים להביא הנושא לדיון והצבעה בפורום, בדיון שקיימה המועצה בתאריך 20/6/22 הנושא לא עלה כלל לדיון, למרות שהמידע היה כבר גלוי. ואלה הפנים של לשכת סוכני הביטוח בישראל בשנת 2022!

כמו במקרה רה"מ

"כמו במקרה רה"מ שהחוק ו/ או הפסיקה אינם מטילים עליו חובה להתפטר, בין אם הוא בחזקת חשוד או נאשם, משום שהמחוקק לא צפה אפשרות כזו, גם תקנון לשכת סוכני הביטוח לא צפה מקרה כזה," נכתב בעתירה. התקנון אינו מתייחס למקרים שבהם נשיא הלשכה חשוד או נאשם בעבירות כה חמורות, שהעונש המצטבר בגינן, והיה ויורשע, עשוי להיות דו-ספרתי!" נכתב בעתירה בה מוצע: "פתרון אפשרי המוצע שואב מסעיף אחר בתקנון.  על פי מנגנון צירוף חבר חדש ללשכה (ס' 2 לתקנון) כשהוא מיושם, ספק אם אייזיק החשוד היה עובר את סף הכניסה ללשכה בשל הפרסומים אודותיו, כפי שפורסמו בשלושת החודשים האחרונים." 

טול קורה מבין עיניך – על תקיפת אייזיק את המתמודד מולו בבחירות אודי הוד

העותרים טוענים כי "אייזיק עצמו, בהתבטאות בקולו ובשמו, אמר דברים מפורשים על הסכנה שבכהונת נשיא לשכה שעננה רובצת מעליו. 

בבחירות התמודד מול אייזיק סו"ב אודי הוד. מקור אנונימי הפיץ בקרב ציבור החברים מידע אודות תיק פש"ר שהתנהל נגד הוד החל משנת 2016. בחודש מאי 2021 ההליך בוטל, תוך דחיית בקשת ב"כ הנושים להכריז על הוד כפושט רגל. בית המשפט אף שיבח את הוד על התנהלותו כלפי הנושים לאורך השנים ושלח את מתנגדי ההסדר המוצע להליך אחר, אם ירצו בכך – חדל"פ. 

לגבי הוד, מדובר בהליך אזרחי, שהוד נחלץ ממנו. לעומתו, אייזיק הוא חשוד (ובקרוב, בסבירות גבוהה, נאשם) בעבירות פליליות חמורות. 

וכך התייחס אייזיק בתגובה שמסר בתאריך 10/11/21 לעיתון "עדיף" לכתבה שפורסמה בענייניי הוד. 

'התמודדותו של הוד לנשיאות עשויה ליצור נזק תדמיתי גדול ציבור סוכני הביטוח בכלל וללשכת סוכני הביטוח בפרט ומוטב שהוד יטפל בענייניו האישיים כיוון שלדעתי אינו ראוי ומסוגל לעמוד בראש לשכת סוכני הביטוח, לייצגה ולחתום בשמה על התחייבויותיה וחשבונותיה – במיוחד שלמיטב ידיעתי הוד עלול להיות מצוי בהליכי חדלות פירעון שהמשמעות של אדם חדל פירעון היא, בין היתר, שאינו יכול לחתום על שקים, לא יכול להשתמש בכרטיס אשראי, לא יכול לפתוח עסק וכיוצא באלה כמפורט בחוק. נוכח מצב הדברים הזה, עולה השאלה כיצד למשל יוכל הוד לחתום על דוחותיה הכספיים של הלשכה.'

אכן, מילים כדורבנות. ועל כך נאמר, יפה דברת אייזיק. ועתה טול קורה מבין עיניך וקיסם מבין שינייך. קום ועשה מעשה – והתפטר, ויפה שעה אחת קודם.

נאחז בקרנות המזבח

ברם, מכיוון שאייזיק, החשוד בפלילים, אינו מחיל על עצמו את עמדתו העקרונית הנחרצת בה התייחס להליך האזרחי של הוד, לא נותר למוסדות הלשכה להראות לו את הדרך – החוצה.

על בית הדין לעשות מעשה ולפסוק כמקובל במשפט הישראלי הלכה  פרשנית – תקדים משפטי - למצב הבלתי אפשרי שנוצר – שבראש העמותה עומד חשוד (שחזקת החפות שמורה לו) בעבירות חמורות ונאחז בקרנות המזבח ותמיכה של תומכים שאינם מודעים למתרחש".

לסיכום, נכתב בעתירה כי ביה"ד מתבקש להתכנס בהקדם ככל האפשר בשל דחיפות וחומרת העניינים המועלים בעתירה, לזמן את המשיבים, לפרש ברוח הפסיקה כנהוג בערכאות את התקנון ולהוציא תחת ידו החלטה ברורה וחד-משמעית אשר תשים קץ ללקונה בתקנון.  קרי, להורות לאייזיק לזוז הצידה אם אינו מבין את הרמז, או לחייב המוסדות הנבחרים להתכנס ולקבל החלטה המתבקשת בעניינו"

כפי שחשפנו ביום חמישי, העותרים מתכוונים לפנות לביה"מ המחוזי אם ביה"ד של הלשכה לא ייעתר לבקשותיהם.

מטעמו של נשיא לשכת סוכני הביטוח, איש העסקים, שלמה אייזיק, נמסר:

״מדובר בעתירה הזויה, מופרכת ושקרית. כך למשל, בניגוד לשקרים שהעותרים מפיצים, מר אייזיק מעולם לא נעצר, אלא התייצב לחקירה ובסיומה שוחרר לביתו״.

״מר אייזיק מתפקד כנשיא לשכת סוכני הביטוח, ומקדם ללא לאות את האינטרסים של סוכני הביטוח והלשכה, בצורה חסרת תקדים שמובילה להישגים משמעותיים. גם בימים אלה זוכה אייזיק לאמון מלא לתפקודו ופועלו מצד רובם המכריע של סוכני הביטוח״.

צילום מסך מעדיף תקשורת: לכתבה המלאה:

https://www.anet.co.il/Dev2Go.web?id=473181&sNewsID=43389