מנורה מממשת את האופציה לרכישת 27.5% מחברת IBI קוואליטי

כחלק מההסכם מנורה תעמיד מסגרת אשראי נוספת של 150 מיליון ₪, כך שסך מסגרת הפעילות למשכנתא הפוכה שתעמיד מנורה תסתכם ל- 510 מיליון ש"ח ₪

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
דייב לובצקי, מנכ״ל IBI בית השקעות, צילום: אילן בשורדייב לובצקי, מנכ״ל IBI בית השקעות, צילום: אילן בשור

אלי אופיר 10/03/2024

מנורה מממשת את האופציה לרכישת 27.5% מחברת IBI קוואליטי 

כחלק מההסכם מנורה תעמיד מסגרת אשראי נוספת של 150 מיליון ₪, כך שסך מסגרת הפעילות למשכנתא הפוכה שתעמיד מנורה תסתכם ל- 510 מיליון ש"ח ₪ 

חברת מנורה הודיעה ל- IBI בית השקעות כי בכוונתה לממש את האופציה שנקבעה בהסכם בין החברות, ותרכוש 27.5% מחברת קוואליטי קרדיט אחזקות בע"מ, מבית IBI בית השקעות. כך דיווחה היום IBI בית השקעות לבורסה בתל אביב. 

עם חתימת הסכם שיתוף הפעולה בין החברות, בספטמבר 2022, מנורה התחייבה להעמיד בבלעדיות ל- IBI קוואליטי לטובת ההלוואות מסוג משכנתא הפוכה, מסגרת ראשונית בסכום של 360 מיליון ₪ לשנתיים. כעת, עם מימוש האופציה, מנורה תעמיד מסגרת אשראי בסכום נוסף של 150 מיליון ₪. לאחר מימוש האופציה תסתכם סך הפעילות בתחום המשכנתא ההפוכה ל- 510 מיליון ₪. 
IBI קוואליטי תמשיך לפעול לאיתור ולחיתום לווים לפעילות משכנתא הפוכה עבור חברת מנורה.

בגין הרכישה תשלם מנורה לבעלי המניות הקיימים סך כולל של 19.25 מיליון ₪. מימוש האופציה משקפת לקוואליטי שווי חברה של 70 מיליון ₪. 

IBI קוואליטי משמשת כקבלן של גופים מוסדיים וקרנות השקעה ייעודיות ומספקת שירותים למאות יועצי משכנתאות. החברה פועלת משנת 2014 ומתמחה במתן אשראי ללווים פרטיים, כנגד בטוחות נדל"ן. נכון ליום 1.1.2024 החברה מנהלת תיק אשראי של מעל 700 מיליון ₪. מאז הקמתה, החברה העניקה אשראי בסך של למעלה מ- 1.5 מיליארד ₪, הפזורים על פני למעלה מ- 2500 הלוואות.

שי קומפל, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים: "אנו מרחיבים את שיתוף הפעולה עם IBI בתחום המשכנתא ההפוכה ומממשים את האופציה שניתנה לנו בהסכם. שיתוף הפעולה מרחיב את מוצרי קבוצת מנורה מבטחים בתחום המשכנתאות ומאפשר לנו לפתח מוצרים נוספים בתחום האשראי מגובה נדל"ן".

דייב לובצקי, מנכ"ל IBI בית השקעות: "שיתוף הפעולה המתמשך של IBI קוואלטי עם חברת מנורה היא הבעת אמון נוספת בחברה ובפעילותה. קוואליטי הפכה להיות דה פקטו לזרוע מבצעת לפעילות בתחום המשכנתא ההפוכה בבלעדיות מול חברת מנורה. ההסכם מאפשר, הלכה למעשה, את הרחבת פעילות האשראי של קוואליטי בתחום המשכנתא ההפוכה בכ-150 מיליון ש"ח ₪ נוספים על המסגרת הקודמת שהועמדה על ידי מנורה בסך 360 מיליון ש"ח,תוך ראיה עתידית להמשך התרחבות משמעותית שלנו בתחום".