פספורטכארד ביטוח מתכוננת לאירוויזיון בעקבות ההתרעות

ההתרעה המרכזית מתמקדת בהפגנה אנטי-ישראלית שצפויה מחר לקראת הופעתה של עדן גולן בחצי-הגמר. בעקבות ההתרעות מספר הישראלים שנסעו השנה לאירוויזיון קטן משמעותית בהשוואה לשנים קודמות

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
עדן גולן בחדר המצב של פספורטכארד, צילום: באדיבות פספורטכארדעדן גולן בחדר המצב של פספורטכארד, צילום: באדיבות פספורטכארד

מיכאל לוי 08/05/2024

בעקבות ההתרעות מפני פגיעה בישראלים בעיר מאלמו בשבדיה, מספר הישראלים שנסעו השנה לאירועי האירוויזיון קטנה משמעותית בהשוואה לשנים קודמות. להערכת חדר המצב של פספורטכארד הגיעו לעיר מאלמו כמה עשרות ישראלים שמלווים את המשלחת, וזאת בהשוואה לכמה מאות בתחרויות שנערכו בליברפול בשנה שעברה, ובטורינו לפני שנתיים. 

המספר הקטן של הישראלים שהגיעו לעיר השבדית, בא בהמשך להחמרת התרעת המסע של המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מנסיעה למאלמו בתקופת האירוויזיון. 

בחדר המצב של פספורטכארד, הפועל 24/7, קיימת הערכות מיוחדת למתן התרעות על אירועים חריגים בעיר מאלמו במהלך ימי האירוויזיון. כרגע ההתרעה המרכזית היא על הפגנה שצפויה מחר (ה') החל מהשעה 15:00 שעון מקומי בכיכר Stortorget במאלמו. 

נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן, ביקרה בחדר המצב של פספורטכארד לפני המראתה לשבדיה, והמליצה לקהל שמלווה אותה להוריד כמוה את אפליקציית חדר המצב. השירות חדר המצב פתוח בחינם לכלל הישראלים בחו"ל.   

יו"ר חדר המצב הוא ראש המל"ל לשעבר, האלוף (במיל') יעקב עמידרור. המידע שנמסר באמצעות חדר המצב לישראלים בחו"ל מתבסס על מקורות מודיעין מהימנים וכן מדיווחים ממטיילים ישראלים שמאומתים על ידי חדר המצב. 

בנוסף השירות מאפשר חיוג מיידי לשירותי החירום המקומיים ביעד הנסיעה. 

רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד: "ביצענו היערכות מיוחדת בחדר המצב לקראת אירועי האירוויזיון השבוע במאלמו. במקרה של סכנה מסתמנת יקבלו הישראלים שהורידו את האפליקציה התרעה בזמן אמת עם הנחיות".