הפניקס מגדילה את ההשקעה באאורה ל-750 מיליון שקל

חברת הביטוח הפניקס הגדילה את ההשקעה בהון העצמי של הפרויקטים של קבוצת אאורה; מניית אאורה עולה ב-2.11%+

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
מעמד החתימה על ההסכם עם הפניקס, צילום: אאורה ישראלמעמד החתימה על ההסכם עם הפניקס, צילום: אאורה ישראל

מורן שקד 16/07/2024

בתמונה מימין לשמאל: גיא פורת - סמנכ״ל ומנהל תחום הנדל״ן בהפניקס, אייל בן סימון - מנכ״ל הפניקס, עו״ד יעקב אטרקצי - מנכ״ל ובעל השליטה באאורה, חגי שרייבר - משנה למנכ״ל ומנהל ההשקעות הראשי בהפניקס, אריאל פשין - סמנכ״ל כספים של אאורה, ניר משען - סמנכ״ל בהפניקס. צילום: אאורה ישראל.

חברת אאורה השקעות, מדווחת על הבעת אמון חסרת תקדים של הפניקס, חברת הביטוח הגדולה בישראל. הפניקס מכפילה את השקעתה בפרויקטים של אאורה כך שתשקיע 400 מיליון שקל כהון עצמי באופן ישיר בפרויקטים החדשים של הקבוצה. השקעה זו מצטרפת להסכם השקעה דומה של כ-350 מיליון שקל בפרויקטים של אאורה, אשר נחתם בחודש אפריל 2023 ומביא את סך השקעותיה של הפניקס בפרויקטים ל-750 מיליון שקל. 

הסכם ההשקעה הישיר בפרויקטים מאפשר לאאורה להאיץ באופן משמעותי את היקף הפעילות והפרויקטים בביצוע ושיווק, ללא הגדלת החוב וללא דילול בעלי המניות של הקבוצה ומבטיח חוסן כלכלי, איתנות וגמישות פיננסית, הפחתת עלויות מימון ומספק יתרונות בולטים לחברה נוכח סביבת הריבית ותנאי המאקרו. תמורת מימון ההון העצמי בשיעור של 65% בפרויקטים, הפניקס תהיה זכאית ל-30% מרווחי הפרויקטים בהם היא השקיעה.

עוה"ד אסף אנגלרד וגלעד גוני ממשרד אנגלרד ייצגו את אאורה. עוה"ד לימור חודיר וליאור לדרמן ממשרד הרצוג ייצגו את הפניקס.

לאחרונה דיווחה אאורה על שיאי מכירות לאחר שנמכרו 409 דירות במהלך המחצית הראשונה של 2024. בעקבות כך, החברה מעלה את תחזית המכירות השנתית ל-800 דירות – כ-33% יותר מהתחזית המקורית שנקבעה בתחילת השנה. 

נכון למועד הדוח לרבעון הראשון של 2024 דיווחה החברה כי היא יוזמת, מתכננת ומקימה, לרבות עם אחרים, 119 פרויקטים עם כ-53,388 דירות למגורים (חלקה האפקטיבי של החברה כ-41,054 דירות). מתוך הפרויקטים, 110 הינם בתחום ההתחדשות העירונית במסגרתם תבנה החברה כ-50,874 דירות (חלקה האפקטיבי של החברה כ-38,815 דירות). יעד החברה להגיע למלאי דירות של 100,000 דירות בשנת 2026. 

בחודש שעבר השלימה אאורה את עסקת רכישת חברת הייזום והביצוע מגידו, שנרכשה תמורת 280 מיליון שקל עם הון עצמי של 237 מיליון שקל, רשמה רווח נקי של 105 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות. מגידו מקדמת פרויקטים בהיקף של כ-3,000 יח״ד בתכנון ובביצוע בפריפריה ובאזורי ביקוש וכ-23,500 מ״ר בייזום והקמה לייעוד מסחר, תעסוקה ותעשייה וכן פעילות התחדשות עירונית עם צבר של כ-3,900 יח״ד שמשלימה את פעילות אאורה.

יעקב אטרקצ׳י, מנכ״ל ובעלים של אאורה: ״אנו שמחים על הבעת האמון של הפניקס בחברה, בהנהלה ובפוטנציאל הכלכלי של אאורה. ההשקעה, התורמת לחוסן הפיננסי של הקבוצה, מיועדת להון העצמי של פרויקטים חדשים שיפתחו, זאת מבלי להגדיל את היקף החוב שלנו וללא דילול של בעלי המניות של הקבוצה. נוכל להאיץ כעת את מספר הפרויקטים בשיווק וביצוע במטרה להגיע בשנה הקרובה לקצב מכירות שנתי של לפחות 1,000 דירות וכ-5,000 דירות בביצוע. אני מודה לאיל בן סימון, מנכ״ל הפניקס, לגיא פורת ולכל הנהלת הפניקס על האמון ועל השותפות״.