האם מבוטחי כללית יישארו ללא ביטוח סיעודי בינואר 2025?

אף חברת ביטוח לא ניגשה למכרז ביטוחי הסיעוד של הקופה הגדולה ביותר

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
ביטוח סיעודי / תמונה: Dreamstimeביטוח סיעודי / תמונה: Dreamstime

קרן מרדכי 03/09/2024

אף חברת ביטוח לא נגשה למכרז ביטוחי הסיעוד של שירותי בריאות כללית, שנפתח באוגוסט האחרון, למרות עליית התעריפים והקטנת הסיכון של חברות הביטוח שביצעה רשות שוק ההון לפני מספר חודשים.

כיום, הראל ביטוח היא שמפעילה את פוליסת הביטוח הסיעודי של כללית, אבל ההסכם אתה מסתיים ב-31 בדצמבר 2024, לאחר שהראל הסכימה להאריך בתחילת השנה את ההסכם לשנה בלבד כשרף הסיכון הביטוחי שלוקחת הראל על עצמה בוטל לגמרי.

מנורה מבטחים היא מפעילת הביטוח הסיעודי של מכבי, לאומית ומאוחדת (האחרונה עד סוף 2024), ורשות שוק ההון לא תוכל לאפשר לה להפעיל את הביטוח הסיעודי גם בכללית. המצב שנוצר הוא שמבוטחי כללית בביטוח סיעודי עלולים להישאר ללא כיסוי ביטוחי בתחילת 2025.

לדברי איגור מורי, מומחה לביטוחי בריאות וסיעוד ויו"ר ועדת הבריאות והסיעוד בלשכה לשעבר, המצב המסובך אליו נקלעה כללית לא מפתיע: "בטווח ארוך מדובר בגוויה צוננת שאין לה עתיד. הביטוח הסיעודי הקולקטיבי של קופות החולים פחות בר שרידות ויותר בר מינן. אין זה משנה כלל אם גם השנה ברגע האחרון ימצאו איזה פלסטר ויצליחו לדחות את הקץ בעוד שנה. בסוף קרן המבוטחים תתרוקן מכסף וכל הקומבינה הזו תקרוס. גם העלאת הפרמיות לא תעזור, אלא לקבל עוד כמה רגעים של חסד," אמר מורי.

עוד הוא מוסיף: "יש לציין כי החמרת תנאי הזכאות לכיסוי ביטוחי, אם תהיה משמעותית, תצליח להרוויח למודל הנוכחי מספר שנות קיום נוספות. בכל מקרה בראייה של שנים קדימה הבעיה לא יכולה להפתר על ידי המודלים הנוכחיים של ביטוח סיעודי (כמו במאוחדת) או ערבות הדדית קבוצתית סיעודית (כמו בכללית, מכבי ולאומית). הפתרון, אם יהיה כזה, יהיה במסגרת מעורבות מלאה של המדינה, אם זה על ידי הביטוח הלאומי או על ידי התקציב הממשלתי.

בטווח הקצר יכולה רשות שוק ההון לתת אישור לחברת מנורה לגשת למכרז הביטוח הסיעודי של כללית וכך לדחות את הקץ. באופן זה מנורה תתפעל את הכיסוי בכללית ובכל שאר הקופות באופן היעיל ביותר הניתן. בתמורה היא תזכה לרווח תפעולי כלשהו ולמאגר מידע הטוב והמטויב ביותר בשוק".