מעוניינים בביטוח בריאות? זו החברה המצטיינת בשירות

מדד השירות של רשות שוק ההון חושף את חברות הביטוח המצטיינות בשירות ואת אלו שפחות. איזו חברת ביטוח מצטיינת בשירות ומי במקום האחרון בתחום ביטוחי הבריאות?!

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
מעוניינים בביטוח בריאות? / תמונה: Canvaמעוניינים בביטוח בריאות? / תמונה: Canva

דניאל דותן, עורכת משנה 11/07/2024

מדד השירות לשנת 2023 בתחומי הביטוח והחיסכון הפנסיוני של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שפורסם ב-7 ביולי 2024, חושף את ציוני השירות של חברות הביטוח בענפי הביטוח השונים.

מנתוני המדד עולה כי חברות הביטוח המובילות בשירות לפי חלוקה לענפי הביטוח, הן: 

ביטוח בריאות: AIG; ביטוח תאונות אישיות: AIG; ביטוח סיעוד: מגדל; ביטוח נסיעות לחו"ל: פספורטכארד; ביטוח סיכון חיים: איילון; ביטוח אובדן כושר עבודה: מגדל; ביטוח חובה: ביטוח חקלאי; ביטוח רכוש: ביטוח חקלאי; ביטוח דירות: הפניקס.

רכיבי מדד השירות

מדד השירות של רשות שוק ההון מורכב מחמישה רכיבים המהווים יחד את רמת השירות. 

המרכיב העיקרי במדד (40%) הוא תשלום תביעות - תביעות שאושרו ושולמו ללקוחות. יתר המרכיבים הם: שביעות רצון הלקוחות, תלונות הציבור, זמן מענה טלפוני, וכלים דיגיטליים.

המנצחת בשירות בביטוחי הבריאות

חברת הביטוח המנצחת במדד השירות בענף ביטוחי הבריאות היא AIG עם 82 נקודות. אחריה במקום השני - חברות הביטוח איילון וכלל עם 82 נקודות, כל אחת. במקום השלישי - הראל (80), במקום הרביעי - מגדל (79), הפניקס (79), וביטוח ישיר (79). במקום האחרון במדד השירות בתחום הביטוח נמצאת חברת מנורה עם 76 נקודות בלבד.

כמה זמן תצטרכו להמתין לנציג שירות בתחום ביטוחי הבריאות?

רשימת החברות המצטיינות במדד השירות בכללותו, בתחום ביטוח הבריאות, אינו עומד בהכרח ביחס לינארי למשך ההמתנה הממוצע שתצטרכו להמתין לנציג שירות בחברה.

כך לדוגמה, חברת הביטוח AIG שתפסה את מקום הראשון במדד השירות בתחום ביטוח הבריאות, נמצאת הפעם במקום לפני אחרון כשמדובר בהמתנה לנציג שירות עם זמן המתנה ממוצע של 00:02:50. בקטגוריית זמן ההמתנה הקצר ביותר לנציג שירות, מנצחת חברת הביטוח פספורטכארד, עם זמן המתנה ממוצע קצר מאוד: 00:00:43 בלבד.


במדד השירות שפרסמה, מציינת רשות שוק ההון: רשות שוק ההון מציבה את המבוטח במרכז ומקדמת בכלים שונים התנהלות הוגנת מצד הגופים המוסדיים שתאפשר למבוטח קבלת החלטות מושכלות ומימוש זכויות מלא. מטרת מדד השירות לדרג את הגופים המוסדיים וחברות הביטוח לפי רמת השירות שהם מעניקים ללקוחותיהם בכל מוצר. המדד מהווה תמריץ אפקטיבי לשיפור השירות והגברת התחרות לטובת הצרכן.