הראל השקעות מציגה לראשונה יעד רווחיות ויעד תשואה להון לשנת 2026

במסגרת תכנית אסטרטגית חדשה

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
מימין: בן המבורגר, סגן יו״ר הראל השקעות, צילום: יח״צ; יאיר המבורגר, יו״ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, צילום: גבע טלמור; ניר כהן, מנכ״ל הראל ביטוח בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, צילום: טל שחרמימין: בן המבורגר, סגן יו״ר הראל השקעות, צילום: יח״צ; יאיר המבורגר, יו״ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, צילום: גבע טלמור; ניר כהן, מנכ״ל הראל ביטוח בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, צילום: טל שחר

עומר רגב 02/04/2024

רווח לאחר מס של כ-1.5 מיליארד ש"ח ותשואה להון של 13.5% בשנת 2026 לעומת רווח של כ-600 מיליון ש"ח ותשואה להון של 7% בשנת 2023.

גידול של כ-20% בפרמיות והפקדות: מ- 39.4 מיליארד ש"ח בשנת 2023 לכ- 43.8 מיליארד ש"ח בשנת 2026.

גידול של כ-21% בנכסים המנוהלים: מכ-428 מיליארד ש"ח בשנת 2023 לכ- 520 מיליארד ש"ח בשנת 2026.

הראל ערכה כנס משקיעים במסגרתו הציג ניר כהן, מנכ"ל הקבוצה, את התוכנית האסטרטגית לשנים הבאות ואת היעדים של הקבוצה לשנת 2026. התוכנית מתמקדת בשיפור הרווחיות בתחומי הליבה באמצעות  שימוש גובר בדיגיטציה ואוטומציה שתאפשר שיפור השירות, דיוק תהליכי התמחור ומערכי התביעות כמו גם הרחבת סל המוצרים והשירותים ללקוחות הקיימים ולסוכנים. בנוסף מתמקדת התכנית בהרחבת תחומי פעילות הקבוצה לתחומים נוספים מלבד הביטוח, על מנת לגוון את מקורות הרווח. 

תחילת יישום התכנית כבר הביא לשיפור חיתומי משמעותי בסך של כ-785 מיליון ש"ח בשנת 2023. 

הרווח החיתומי  בביטוח כללי עלה בכ-374 מיליון ש"ח והסתכם בכ-284 מיליון ש"ח, כתוצאה משיפור חיתומי משמעותי בענפי הרכב, בעיקר בתחום רכב רכוש, ובענפי רכוש וחבויות אחרים. 

הרווח החיתומי בביטוח בריאות עלה בכ-262 מיליון ש"ח והסתכם בכ-386 מיליון ש"ח בעיקר כתוצאה משיפור חיתומי בפוליסות הבריאות הקבוצתיות, ומשיפור חיתומי בכיסוי תרופות ובמוצר תאונות אישיות.

הרווח החיתומי בביטוח חיים עלה בכ-149 מיליון ש"ח והסתכם בכ-305 מיליון ש"ח בעיקר כתוצאה מגידול ברווח ממוצרי סיכונים.

יאיר המבורגר, יו"ר הראל השקעות מסר: "הראל היא חברה ותיקה בעלת עתיד מבטיח. כפי שהאמנתי בחברה לפני עשרות שנים כשבנינו אותה, כך אני משוכנע היום יותר מתמיד בעתידה האיתן. על אף האתגרים הביטחוניים והכלכליים שמציבה המלחמה בפני המדינה מאז ה-7.10, אנו נותרים מחויבים ואופטימיים לגבי עתידה של ישראל. הראל מאמינה בחוסנה הכלכלי של המדינה ובצמיחתה. האמונה שלנו בישראל איתנה ובלתי מעורערת. המדינה הזו שרדה ועברה לא מעט משברים בעבר, ואין לי ספק שתצלח גם את המשבר הנוכחי ותצא ממנו חזקה יותר. ישראל היא פלא של חוסן, עוצמה ויכולות התאוששות בלתי נתפסים. החזון של הראל הוא להמשיך להתפתח, לחדש וליזום כדי להישאר בחזית ענף הביטוח והפיננסים בישראל. אנו מחויבים לחברה הישראלית בימים טובים כבימים קשים, ונמשיך לפעול לטובת הלקוחות העובדים והשותפים העסקיים שלנו בכל מצב. אני סמוך ובטוח כי בזכות ניהול איכותי ומימוש התכנית האסטרטגית שגיבשנו, נצליח להגשים את היעדים שהצבנו ולהוביל את השוק לשנים רבות קדימה, תוך הבעת אמון מלא בכלכלת ישראל גם בתקופות מאתגרות". 

בן המבורגר, סגן יו"ר הראל השקעות מסר: "לאחר עשור של צמיחה משמעותית שבמהלכו הפכה הראל לחברת הביטוח המובילה בישראל מבחינת פרמיות והפקדות, בשנים הקרובות נתמקד אסטרטגית הן בשיפור רווחיות הליבה והן בגיוון מקורות הרווח על ידי התרחבות לתחומים חדשים. רמת הנזילות הגבוהה של הראל השקעות, העומדת על כ-3 מיליארד ש"ח ואשר אין לה אח ורע בענף, תאפשר לנו לנצל הזדמנויות עסקיות באופן מיטבי, הן על ידי האצת הצמיחה הרווחית בפעילויות הקיימות והן באמצעות השקעות בתחומים נוספים בישראל ומחוצה לה".

ניר כהן, מנכ"ל הראל השקעות והראל ביטוח מסר: "אנו מציבים לקבוצת הראל יעדים שאפתניים לשנים הקרובות. גיבשנו בקפידה את התכנית האסטרטגית החדשה במהלך חודשים ארוכים. מטרתנו העיקרית היא לשפר את הרווחיות הבסיסית בהיקף של כ-500 מיליון ש"ח נוספים עד סוף שנת 2026. הביטחון שלנו ביכולת ליישם את התוכנית נובע מהשיפור המשמעותי שכבר חל ברווח החיתומי של הקבוצה במהלך שנת 2023. לא היינו מצליחים להשיג תוצאות מרשימות אלו ללא המסירות והנאמנות של עובדינו המצוינים וסוכנינו המקצועיים. אני רוצה להביע את הערכתי העמוקה לכל אחת ואחד מהם על עבודתם הקשה ותרומתם לקידום הארגון גם בתקופה מאתגרת זו".