רשות המסים בקמפיין שמזכיר לציבור לרכוש ביטוח רשות של חפצים ביתיים מפני נזקי מלחמה

מעבר למס רכוש | התשלום 0.3% משווי הרכוש המבוטח

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
 Image by rawpixel.com on Freepik Image by rawpixel.com on Freepik

קרן מרדכי 08/04/2024

רשות המסים יצאה בימים אלה בקמפיין פרסומי מקיף שמזכיר לציבור את האפשרות לרכוש "ביטוח רשות של חפצים ביתיים מפני נזקי מלחמה", וזאת מעבר לכיסויי המדינה באמצעות קרן הפיצויים/מס רכוש. על הביטוח הנוסף תגבה הרשות 0.3% משוויו. אפשר לבטח חפצים  בשווי של עד כ-980 מיליון שקלים.

על פי חוק מס רכוש וקרן פיצויים והתקנות הנלוות, מבוטחים חפציו הביתיים של כל תושב, המצויים בדירת מגוריו, מפני נזקי מלחמה, ללא תשלום פרמיה. הפיצויים ניתנים עד לסכומים המירביים (מקסימלים) על פי סוג הפריט, כפי שמפורט בתקנות. 

אלא שמזה עשרות שנים קיים "ביטוח רשות לחפצים ביתיים מפני נזקי מלחמה" שהציבור פשוט לא הכיר. לא מדובר בפוליסת ביטוח, למרות שזה קרוי ביטוח ופועל בצורה דומה, אלא בפנייה לרשות ומילוי טופס וכמובן תשלום:

"עם סיום מילוי הפרטים, ופירוט רשימת החפצים הביתיים, תחושב הפרמיה בשיעור של 0.3% מהשווי הנוסף. בכל מקרה השווי הנוסף לא יעלה בסך הכל על 979,624 ש"ח. קרן הפיצויים ברשות המסים גם שומרת לעצמה את הזכות לבצע בדיקה של פרטי ההצהרה שהעבירו תושבים עבור ביטוח הרשות.

הביטוח ייכנס לתוקפו לאחר תשלום הפרמיה בשרת התשלומים, והוא תקף מיום התשלום עד 31 בדצמבר באותה שנה.

חפצי אומנות, תכשיטים, עתיקות ומזומנים – אינם מבוטחים ולא יינתנו פיצויים עבורם". 

לדוגמא, מי שירצה להוסיף כיסוי על מחשבים, בגדים, כלי נגינה מעבר למה שמס רכוש משלם, בשווי כ-100 אלף שקלים, ישלם עבור ביטוח זה פרמיה שנתית בסך 100 שקלים.